Senaste nytt

Biljetter bokade innan ändrat system men åkt efter 1 jan 2015

Johanna

Medlem
Bokade 2 biljetter innan den 1 dec då SAS gick ut med information kring sitt nya Eurobonussystem. Det sas då att de biljetter som bokades innan men avgår efter 1 jan 2015 skulle generera antal poäng utifrån gamla systemet. Rimligt eftersom bokningarna skedde enligt dåvarande regler.

När jag nu gjort dessa resor ser jag att jag bara erhållit poäng enligt nya systemet. Ska det verkligen vara upp till mig att se till så att jag får rätt antal poäng?
 

mha321

Medlem
Ja, du måste kontakta dem för att få det justerat. Men det har alltid gått snabbt för mig när det behövs (visserligen som EBG men ändå).

Sedan var det faktiskt brytdatumet 20 november eller något i den stilen - inte exakt 1 december. Men så länge du var före det, så fixar de säkert justeringen åt dig utan att bråka. Men ja, du måste hålla ordning på det och be om det, annars händer det inget.
 

Tockstew

Medlem
Hej! Jag skulle vänligt höra av mig till SAS för ett klarläggande. Det är inte alls ovanligt att det blir fel!

Hälsningar

Tock
 

MajaKlara

Medlem
Ja, tyvärr måste man bevaka att man får poäng enligt gamla Eurobonus. Jag ringde Customerservice och då gick det ganska snabbt få rätt poäng.
 

Johanna

Medlem
Ja, du måste kontakta dem för att få det justerat. Men det har alltid gått snabbt för mig när det behövs (visserligen som EBG men ändå).

Sedan var det faktiskt brytdatumet 20 november eller något i den stilen - inte exakt 1 december. Men så länge du var före det, så fixar de säkert justeringen åt dig utan att bråka. Men ja, du måste hålla ordning på det och be om det, annars händer det inget.
Tack, fick 1 december från SAS chat igår när jag frågade. Fick en mailadress och skickat ett mail. Ringde du?
 

mha321

Medlem
Tack, fick 1 december från SAS chat igår när jag frågade. Fick en mailadress och skickat ett mail. Ringde du?
Jag anväde Diamond-mailadressen, och om du har EBD eller EBG tror jag det är bästa vägen. Men om du inte har det så lär det vara formuläret som gäller.
 

dala

Medlem
Tack, fick 1 december från SAS chat igår när jag frågade. Fick en mailadress och skickat ett mail. Ringde du?

Jag ringde och hade korrigering av poäng på kontot senare samma dag. Pratade med en kille på vanliga kundtjänsten som lovade att dra det vidare till EB supporten direkt.

Min erfarenhet av att använda kontaktformuläret på SAS web är att det tar veckor innan de reagerar, iallafall om man kategoriserar som klagomål och är EBS.
 

Johan_G

Medlem
Jag antar att detta bara gäller SK-biljetter på SK-metall. Vi som sitter med sedan länge inköpta biljetter hos andra bolag men krediterar miles till EB får väl bita i det berömda äpplet?
 
Toppen