Senaste nytt

Problem med PIN kode på Philippinerne - Mastercard?

LarsCph

Medlem
Jeg er på Philippinerne hele Maj - og har flere gange været ude for at PIN koden på mit Mastercard Gold fra Nordea ikke accepteres i betalingsterminalerne i butikkerne. Jeg taster 100% sikkert den rigtige kode. Hvis jeg så i stedet prøver at betale med mit Nordea VISA kort så virker det.

Det er ikke overalt, men nok i 50-75% af tilfældene at det ikke fungerer.

Er der andre som har været ude for dét problem? Og måske fået det løst?
 
Jeg er på Philippinerne hele Maj - og har flere gange været ude for at PIN koden på mit Mastercard Gold fra Nordea ikke accepteres i betalingsterminalerne i butikkerne. Jeg taster 100% sikkert den rigtige kode. Hvis jeg så i stedet prøver at betale med mit Nordea VISA kort så virker det.

Det er ikke overalt, men nok i 50-75% af tilfældene at det ikke fungerer.

Er der andre som har været ude for dét problem? Og måske fået det løst?
Jeg havde samme oplevelse i August med præcis samme kort. Jeg har desværre ingen ide om hvad der foresager problemet og hvad der er løsningen..

Kan det tænkes de kun modtager lokale kort? Alternativt en blokering hos Nets?
 

LarsCph

Medlem
Hmmm - jeg tænkte ikke på det med en blokering fordi jeg fint kan betale med det nogen steder. Og hævede kontanter på det i går uden problemer.

Jeg prøver at ringe til dem og høre hvad de siger, der må jo være en eller anden form for forklaring.

Overvejede om det er et eller andet i algoritmen til at udlede om PIN koden er korrekt eller ej fra chip'en kortet som er implementeret anderledes herude. Den siger "incorrect pin" omgående efter jeg trykker OK uden at koble op til noget centralt.

Nå men det viser bare hvorfor man skal sørge for at medbringe mere end kun ét betalingskort.
 
Toppen