Senaste nytt

Söker: t/r Buenos Aires i vinter 2015/16, tre månader

johan_fbg

Medlem
Planerar en övervintring i Argentina och försöker hitta en bra biljett för familjen.

  • Varifrån vill du börja din resa? I prioriterad ordning: Göteborg, Köpenhamn, Stockholm, Oslo (vid bra deal kan jag tänka mig positioneringsflyg till andra flygplatser i Europa.
  • Var är din destination? Buenos Aires
  • När vill/behöver du resa ut? Mellan 25/11 - 10/12
  • När vill/behöver du komma hem? slutet av februari
  • Hur länge vill du vara borta? (2-3 månader)
  • Hur många personer som skall resa? (2 vuxna, en infant)
  • I vilken kabinklass?
    • Business
    • Premium Economy
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
  • Vad är din budget? (per person) 7000:- i economy, 12 000:- i premium economy och 20 000:- i business.
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • I economy värdesätter jag kort restid per segment, får alltså gärna vara flera kortare stopp.
    • I högre klasser värdesätter jag upplevelse ombord, restid och antal stopp mindre intressant.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? När det gäller economy ser jag gärna ett eller två stopp i Nordamerika på vägen ut eller hem. Planerar i så fall ett uppehåll på cirka en vecka.

    (Har 30 000 EB-poäng och 100 000 FB-poäng vilket jag misstänker inte är till någon större hjälp här.)
 

Nemo

Medlem
Economy borde du hitta inom budget med Turkish, dock övernattning i Istanbul åt båda håll.
 

Homer

Medlem
Enda nackdelen är väl att jag måste betala min infant med poäng också? Då får han iofs ett eget säte vilket kan vara skönt i ekonomi.

Om du kan köpa 2 biljetter med poäng och en barnbiljett kontant har jag ingen aning om,
en biljett krävs uppenbarligen hursomhelst.


A purchased ticket is required when:
A customer will be traveling between countries regardless of whether or not the child occupies a seat.
Infant & Children
 

Jonas C

Medlem
Kollade på Comfort Class biljetter med TK igår, 10400kr till Buenos Aires från Stockholm och dessa ger 23000 miles som TK Elite/Plus.
 

johan_fbg

Medlem
Efter många funderingar gjorde jag något jag inte gjort på mycket länge:

1) Bokade med en OTA
2) Bokade ekonomi

Anledningen? Totalt 8500:- för alla tre, avresa i december med KLM. Ska försöka få till en uppgradering med poäng eller cash.
 
Toppen