Senaste nytt

Flyg Seoul-Hong Kong-Tokyo-Seoul i Juni

Hej,

Har lite möten och letar flygbiljetter men hittar inget bra/kul. Så tänkte se om någon vet om det finns någon bra deal i business eller bara rolig routing. Tog mig frihet att ändra standard mallen så hoppas ni förstår.

  • Varifrån vill du börja din resa? Seoul
  • Var är din destination? Hong Kong
  • När vill/behöver du resa ut? 14 Juni
  • När vill/behöver du resa vidare?15 Juni
  • Var reser du vidare? Tokyo
  • När reser du vidare? 18 Juni
  • Var reser du vidare? Seoul
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Ekonomi alt business (Premium ek med Cathay alt Jal kanske?)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? One world eller Star A'
  • Vad är din budget? (per person) Ungefär 13000.
  • Vad är det viktigaste för dig? Bekvämt eller mycket miles
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 
Kom precis på att utresa Hong Kong måste vara eftermiddag/kväll då jag har möte på morgonen den 15. Tokyo till Seoul även där eftermiddag/kväll.
 

Dr. Miles

Expert
Kom precis på att utresa Hong Kong måste vara eftermiddag/kväll då jag har möte på morgonen den 15. Tokyo till Seoul även där eftermiddag/kväll.
Nu hänger jag inte med när jag läser ditt först inlägg. :confused:
Jag trodde att du ville flyga följande datum och sträcka.

Seoul->Hong Kong: 2015-JUN-14
Hong Kong->Tokyo: 2015-JUN-15
Tokyo->Seoul: 2015-JUN-18
 
Nu hänger jag inte med när jag läser ditt först inlägg. :confused:
Jag trodde att du ville flyga följande datum och sträcka.

Seoul->Hong Kong: 2015-JUN-14
Hong Kong->Tokyo: 2015-JUN-15
Tokyo->Seoul: 2015-JUN-18


Det stämmer måste dock flyga ifrån Hong KOng på eftermiddagen/kvällen den 15. Så kan inte flyga därifrån morgon eller lunch. Samma för Tokyo har möte med den dagen så Tokyo>Seoul behöver vara eftermiddag/kväll.

Blir lätt snurrigt detta ;)
 

Dr. Miles

Expert
Jag skulle säga att det är ingen idé att försöka att maximera intjäning av miles på de korta flygningarna.

Hong Kong Express på Seoul->Hong Kong samt Hong Kong->Tokyo (i Economy class) kostar ca 2.750 SEK inkl. skatter.
Tar du Jeju Air (LCC)mellan Tokyo och Seoul, får du det under 900 SEK inkl. skatter så allt och allt under 4.000 SEK inkl. skatter.

Lägg de sparade pengarna till andra roliga deals på long haul flygningar istället. :)
 
Kan väl bara hålla med..... Vara bara länge sedan man inte flög med något där man ej har elite kort så det tar emot ;)
Kan väl kompensera med att ta Conrad istället då :)
 

Kricka

Medlem
Jag skulle säga att det är ingen idé att försöka att maximera intjäning av miles på de korta flygningarna.

Beroende på om du har som mål att uppnå en högre nivå inom OW eller så är kanske
intjäning av TP (till BAEC) hos Cathay i Business Class en idé ? Du får ju oftast en
trevlig service med dem !
 

Dr. Miles

Expert
Beroende på om du har som mål att uppnå en högre nivå inom OW eller så är kanske
intjäning av TP (till BAEC) hos Cathay i Business Class en idé ? Du får ju oftast en
trevlig service med dem !
Men inte för pris av ca 43.000 SEK inkl. skatter för routing ovan? (Tokyo->Seoul är via Hong Kong dock)
 
Det blir flyg med Hong Kong express och ANA till Tokyo (HND) sen Asiana tillbaka till Seoul (GMP). Vettigast som sagt.

Kan försöka hitta någont mer roligt för resan SEL-CPH-SEL(eller TYO).
 
Toppen