Senaste nytt

Möjligt att lägga till incheckat baggage halvvägs ?

Är EBS och skall åka från hem från Sydney via Peking. Eftersom jag har långt stopp i Peking funderar jag på att ut och shoppa till familjen och därför undrar jag om det är tillåtet att checka in en andra väska på hemvägen. Någon som provat ?
 

Dr. Miles

Expert
Är EBS och skall åka från hem från Sydney via Peking. Eftersom jag har långt stopp i Peking funderar jag på att ut och shoppa till familjen och därför undrar jag om det är tillåtet att checka in en andra väska på hemvägen. Någon som provat ?
När man har lång layover brukar det inte att vara något problem att checka in väskan endast till transfer flygplatsen.
 

FF#1

Medlem
Är EBS och skall åka från hem från Sydney via Peking. Eftersom jag har långt stopp i Peking funderar jag på att ut och shoppa till familjen och därför undrar jag om det är tillåtet att checka in en andra väska på hemvägen. Någon som provat ?

Hur långt stopp har du?
 

AndersSt

Medlem
Får jag kidnappa tråden för en variant på samma tema, hur är det då med möjligheten att "short-checka" en väska?

Låt mig dra ett exempel.
Jag reste med en amerikansk kollega roundtrip ORD-FLL. Normalt är det byte på ATL men på just den här flygningen var det ändrat till byte på DTW på hemvägen. Min kollega bor i Detroit och ville då förstås hoppa av på DTW för att slippa flyga "omvägen" via Chicago och sedan tillbaka till Detroit, det var fredag och han ville såklart komma hem till familjen. Men se, det gick inte alls för sig. Till saken hör att han bad om detta redan i samband med incheckning i Ft Lauderdale när vi uppmärksammat bytet i Detroit. Han är dessutom Delta Diamond Medallion, dvs högsta status hos Delta Airlines.Detta eskalerades ända upp till högste ansvarige Delta-manager men nekades ändå.

Han ville alltså kliva av i Detroit vilket var helt OK, men hans väska var ändå tvungen att flyga till Chicago och sedan tillbaka till detroit, UTAN honom ombord på planet. Han bordade ändå planet men valde i sista stund att kliva av igen, och hör och häpna, när han sedan går till baggage claim och vill beställa utkörning av sin väska när den kommit tillbaka till DTW så står den redan där. Den blev helt enkelt aldrig lastad på planet till Chicago pga all förvirring. När det gick upp för honom att han varit på väg att flyga tvärs över Lake Michigan och tillbaka, helt i onödan på en fredagseftermiddag, blev han ganska förgrymmad för att uttrycka det milt.

Har ni varit med om något liknande?
 

agehall

Medlem
Räkna aldrig med att du kan short-checka väskor. Det är en signal på att man försöker pyssla med hidden city ticketing och det gillar inte flygbolag.
 
Last edited:

AndersSt

Medlem
Räkna aldrig med att du kan short-checka väskor. Det är en signal på att man försöker pyssla med hissen city ticketing och det gillar inte flygbolag.

Roligt med auto correct, antar att du syftar på "hidden city ticketing". OK, då förstår jag bättre varför man var så motvilliga.
 

Totopez

Medlem
För att återgå till ursprungsfrågan, jag hade några timmar på EWR förra året och tog shuttlen till Jersey Gardens, shoppade det sista som behövdes, köpte en ny resväska och åkte tillbaka till flygplatsen. Inga som helst problem att checka in ytterligare en väska där, i tillägg till den jag checkade in i TPA.
 
Toppen