Senaste nytt

3 veckor i USA

Sebastian

Medlem
Hej,

Åker till Kalifornien i sommar och skulle vilja ha tips på vilken firma jag ska välja och om det är något jag bör tänka på?

Jag vill hyra i 3 veckor och vi är 2 vuxna. Behöver GPS. Bilmodell spelar ingen roll. Vi landar i LA och åker vidare längs kusten, sen vidare till Vegas och GC för att avsluta i SF och slutligen i LA. Passerar alltså delstatsgränsen, om det spelar någon roll?

Behövs någon speciell försäkring? Övrigt? (ett bra pris är ju så klart önskvärt... :))

tack!
 

jonten

Medlem
Köp en GPS istället för att hyra.
Vi körde nästan den resan förra året, och vi jämförde hyrbilspriser i en månad. Vi hyrde en Suburban av mäklare för dryga 6500 SEK
Hämtade LA lämnade i SF, Hertz & Avis skulle ha det dubbla. Så vi tog risken, Alamo blev vårt val. Vi fotade självklart hela bilen för att slippa tjafs. Totalt problemfritt.
 

Nemo

Medlem
Välkommen till bc.se, @Sebastian! Och välkommen till hyrbilsdjungeln. Det finns nog lika många tips och tricks med hyrbilar som det finns hyrbilar. En bra start är att se om det finns något i tråden http://www.businessclass.se/forum/threads/allmänna-tips-för-hyrbil-i-usa.17666/ .
GPS: Köp egen alt ladda ned kartor till mobil/iPad.
Hyrbilsfirma: Olika skolor om var är bäst att boka, en prisuppfattning fås via holidayautos men kan vara bra att boka direkt hos firman, särskilt om det blir krångel.
Ålder på förarna kan spela roll i kostnad
Försäkring mycket viktigt, se tråden ovan, jämför med vad ditt bankkort ger för villkor.
Generellt finns även råd hos Bila i USA och Kanada - Motormannen.se Kan vara en idé att bli medlem, för rabatter om inte annat.
 
Hej,

Åker till Kalifornien i sommar och skulle vilja ha tips på vilken firma jag ska välja och om det är något jag bör tänka på?

Jag vill hyra i 3 veckor och vi är 2 vuxna. Behöver GPS. Bilmodell spelar ingen roll. Vi landar i LA och åker vidare längs kusten, sen vidare till Vegas och GC för att avsluta i SF och slutligen i LA. Passerar alltså delstatsgränsen, om det spelar någon roll?

Behövs någon speciell försäkring? Övrigt? (ett bra pris är ju så klart önskvärt... :))

tack!

Bilmodell spelar roll!! Ta inte för liten bil då det går fort (70-80 mph) på motorvägarna bland stora lastbilar och suvar.
 
Toppen