Senaste nytt

Extra recognition som One World Emerald?

Jacob

Medlem
Åkte Air Berlin longhaul i förra veckan och som relativt nybliven One World Emerald fick jag ett mycket trevligt bemötande av pursern i båda riktningarna.

På utresan blev jag tilltalad med namn, tackad för att jag var en av deras mest lojala kunder som Platinum och fick även en liten present i form av Lindtchoklad i en liten påse. På returflygningen var jag den första att bli tillfrågad vad jag ville ha för förrätt och huvudrätt, vilket naturligtvis innebar att jag garanterat fick mina förstahandsval. Det var helt uppenbart att hon började med mig pga min status.

Som BA Gold på BA har jag dock inte noterat något särskilt alls, varken på longhaul eller shorthaul, business eller economy.

Vad har ni andra för erfarenhet av recognition som Emerald? Något flygbolag som är extra bra på detta?

(Review på Air Berlin kommer för övrigt inom några veckor)
 

Dr. Miles

Expert
På Dragonair ja men inte på Cathay Pacific när jag reste i Economy class.
Däremot kom de på Cathay Pacific och hälsade mig när jag reste i Business class.
 

agehall

Medlem
Det händer i CW på BA att de kommer och hälsar.

Ang matserveringen, så tar BA beställningar i sätesordning, men därefter ska det sorteras i galley efter status. Så som Emerald bör du få ditt val även om du blir tillfrågad sist. Däremot är det inte alltid det funkar i praktiken.
 

Senator

Moderator
På BA kommer alltid CSD eller Purser och hälsar. Cathay var väldigt noggranna med @vega, @sembl och jag på senaste resa. Kom och hälsade på oss personligen, och vid flera tillfällen blev det frågor om vilken huvudrätt vi vill ha med kommentaren "frågar er först så ni får ert första val".

Känner mer av detta på One World än Star Alliance...
 

gunry

Medlem
Jag har blivit hälsad på som BAEC Gold i BA Economy long haul 2 gånger faktiskt. Dock samma crew, LHR-SIN och tillbaka. Aldrig i CW eller First. Kan väl bero på vilket crew man har och hur många andra OWE det är på flygningen?
 

Jonas C

Medlem
Det blir ju kanske lite svårt när det finns över 80 000 BA GOLD... Med andra ord är det ungefär som att vänta sig extra recognition som EBG hos SAS.
 

agehall

Medlem
Den stora skillnaden är ju att BAEC Golds sprids ut över ett rätt mycket större linjenät. Sedan är det faktiskt så att det ofta är färre golds ombord än vad man kan tro.
 
Toppen