Senaste nytt

Boka flygbiljetter inom Star Alliance med Eurobonuspoäng

Jag har försökt läsa mig till detta men inte lyckats tyvärr... Så nu ber jag om hjälp.

Jag har i dag 100 000 poäng samt Amex voucher som gör att jag kan resa 2 för 1. Jag skulle vilja boka 2 st biljetter i business till NYC under september månad. Finns inte jättestort utbud på SAS så då undrar jag hur jag går tillväga för att hitta platser på andra bolag? Någon som vet hur man kan leta reda på det? ANA-verktyget, vad är det?
 

Stefan62

Medlem
Ett tips är att ringa Tallinn för bokning, men observera att det "kostar" 110 000 poäng hos andra Star Alliance-bolag samt att det tillkommer en del avgifter!
 
Kolla på uniteds hemsida, där du ska leta efter Saver awards. Tror du behöver regga ett konto. När du sedan hittat flighter ringer du telefonnumret som är angivet på vouchern, 018-någonting.

Du kan också använda ANA-tools, sök i forumet så hittar du en utförlig beskrivning!
 

agehall

Medlem
Man ska kanske förtydliga att man MÅSTE ringa Tallinn på 018-vaddetnuärförnummer för att boka 2-4-1-bokningar.

Kan någon som råkar kunna numret posta det här? Ju fler ställen det står på desto bättre är det.
 
Man ska kanske förtydliga att man MÅSTE ringa Tallinn på 018-vaddetnuärförnummer för att boka 2-4-1-bokningar.

Kan någon som råkar kunna numret posta det här? Ju fler ställen det står på desto bättre är det.

Ett tips är att ringa Tallinn för bokning, men observera att det "kostar" 110 000 poäng hos andra Star Alliance-bolag samt att det tillkommer en del avgifter!



Men ringer man Tallinnummret så vill väl dem helst att man ska ha hittat linjen redan eller kan man bara säga till dem att man vill flyga mellan visa datum så letar dem reda på biljetter?
 

agehall

Medlem
Du kan be dem leta, men det blir sällan bra... Har du inte hittat plats redan så har du ju liksom ingen aning om var du ska be dem leta, så det är lite som att be dem söka efter en nål i en höstack. Så det bästa är att du själv, med hjälp av ANA och United, hittar platser och sedan ringer.

@Dr. Miles har skrivit en utmärkt guide om hur man letar awardstolar inom Star Alliance. Kika i den så ser du hur du ska gå tillväga.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

bnr

Medlem
Som @agehall skriver - blir bättre om du letar själv. Tar med nästan all säkerhet (beror på hur komplex din routing är) mycket längre tid om de ska leta åt dig och det är skönare om du gör förarbetet själv så att du kan välja och veta exakt vad du får. När jag bokade min resa (LH F) så hade jag full koll på availability på de flyg jag ville med och själva bokningsprocessen var väldigt smidig.
 
Toppen