Senaste nytt

Erfarenheter av Malaysia Airlines "Chef on Call"

Vad har ni för erfarenheter av Malaysia Airlines "Chef on Call" - några rätter som är extra bra?

Chef-on-Call is exclusively for passengers travelling in First Class and Business Class.

Tantalise your taste buds with our Chef-On-Call menu, featuring 25 meal options that consist of Malaysian Favourites, Chef’s Recommendations, Light Choice and Healthy Choice. For our most frequent flyers, ever- changing Monthly Specials ensure that there’s always something fresh to look forward to. Experience - In-Flight Meal - Chef On Call | Malaysia Airlines


Bifogade menyerna nedan!
 

Attachments

  • ccm_biz_menu_2014.pdf
    {memory} MB · Visningar: 320
  • ccm_first_menu_2014.pdf
    {memory} MB · Visningar: 314
Sen har dom "Royal Kitchen Menu" också:
Experience - In-Flight Meal - From The Royal Kitchen | Malaysia Airlines

From the Royal Kitchen
Malaysia Airlines is honoured to collaborate with Her Royal Highness Tengku Puan Pahang, Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah Binti AlMarhum Sultan Iskandar AlHaj, wife of the Pahang Crown Prince, to introduce traditional Pahang cuisine and favourites from the Royal household, on board selected Malaysia Airlines flights from Kuala Lumpur to United Kingdom, Europe, Australia, New Zealand and Southeast Asia.

The Princess embarked on a 10-month culinary journey travelling to every district of Pahang, literally cooking up a storm. Some 500 recipes were gathered but only 155 recipes that best represent the authentic cuisine of Pahang were chosen to be published in her cookbook Air Tangan Tengku Puan Pahang: Masakan Tradisional Pahang.

In the Malay culture, air tangan broadly refers to one’s cooking and it is to describe that “special touch” that makes food tastier. We hope you enjoy the selection of dishes with their combination of vibrant and aromatic flavours popular in traditional Malaysian fare.
 

agehall

Medlem
En icke-erfarenhet: Jag kikade på det när vi åkte i julas, men jag kom fram till att det inte var värt det. Maten är riktigt bra som den är och jag såg inget som jag uppenbart skulle tycka bättre om på beställningsmenyn än den ordinarie.

Edit: Med "värt det" menar jag "jag orkade inte hålla på med det". Dvs tid var en kostnadsfaktor just då.
 

Alf

Medlem
Jag beställde från menyn när vi åkte för något år sedan. Det strulade till sig vid beställningen så det blev inget på ditresan och på hemresan fick vi det vi beställt på utresan.

Jag beställde Braised Lamb Shank och hustrun Grilled Filet Mignon. Lammet var ganska dåligt, jag gillar lamm, men detta var totalt smaklöst så jag åt inte mycket. Istället lyckades flygvärdinnan fixa fram en Lobster Therminor till mej och den var bättre men höll inte måttet. Provade hustruns File Mignon och den var super, mör och enormt smakfull.

Jag lyckades pricka in en Nasi Lemak till frukost och den var häftig, väl mycket drag av sambal tidigt på morronen, men det är ju en av Malaysias nationalrätter.

Annars kan du nog göra som @agehall och beställa från menyn.

Det finns lite bilder på maten i recensionen jag skrev för något år sedan på Malaysian F klass.
 

MartinH

Medlem
Jag använde mig av "chef on call", CDG-KUL i december 2014. Jag ville ha Lobster Thermidor och såg inte den på vanliga menyn så jag ringde in. Vi hade stora svårigheter att förstå varandra och väl ombord så fick jag Grilled Lobster istället, och en väldigt torr sådan. Trist, men i övrigt en toppenflygning.
 

Alf

Medlem
Jag använde mig av "chef on call", CDG-KUL i december 2014. Jag ville ha Lobster Thermidor och såg inte den på vanliga menyn så jag ringde in. Vi hade stora svårigheter att förstå varandra och väl ombord så fick jag Grilled Lobster istället, och en väldigt torr sådan. Trist, men i övrigt en toppenflygning.

Det var med all säkerhet det jag också fick när jag frågade efter Lobster Thermidor, min var också väldigt torr. Jag fick ju utav det som fanns över i köket och det var en passagerare som hoppade över middagen så jag övertog hummern. Sedan måste jag erkänna att det smakar inte riktigt bra med att äta en stor huvudmeny mitt i natten när man flyger ut från KUL. Vi var visserligen hungriga efter att ha väntat i vanliga C klass loungen på KUL eftersom F klass loungen var stängd. MAS C klass lounge i KUL var nog en av de sämsta lounger jag har upplevt.
 
Det var med all säkerhet det jag också fick när jag frågade efter Lobster Thermidor, min var också väldigt torr. Jag fick ju utav det som fanns över i köket och det var en passagerare som hoppade över middagen så jag övertog hummern. Sedan måste jag erkänna att det smakar inte riktigt bra med att äta en stor huvudmeny mitt i natten när man flyger ut från KUL. Vi var visserligen hungriga efter att ha väntat i vanliga C klass loungen på KUL eftersom F klass loungen var stängd. MAS C klass lounge i KUL var nog en av de sämsta lounger jag har upplevt.

Tack för tipset! Jag flyger från Singapore 18:05 och landar 19:10 i Kuala Lumpur. Sedan är det 4,5 timme på KUL innan det blir KUL :D Räknar med att sova mesta delen av hemresan faktiskt.
 
Toppen