Skulle förena nytta med nöje och göra en MR idag men det gick sådär... Hade bokat GOT - ARN - HAM - ARN - GOT (alla ben med SAS Plus) med avresa 14.20 från GOT och återkomst till GOT samma kväll 22.20. En rätt så bra rutt, dels för att benen ARN - HAM - ARN ger dubbla poäng under april och dels för att rutten ger mig 4 av 10 nödvändiga segment för att få 30k poäng i SAS Eurobonus Challange.
Räknar man som jag så skulle resan givit mig 19500 EB poäng. 4500 (grund i SAS Plus) + 3000 (extra pga dubbla poäng ARN - HAM - ARN) + 4/10 *30000 challenge poäng.
Tyvärr kom jag inte längre än till ARN där det visade sig att kärran till HAM var inställd. SAS erbjöd rerouting ARN - FRA - HAM med ankomst i HAM ca en timme senare är planerat. Dock skulle jag inte kunna komma tillbaka till GOT samma kväll så som det var bokat och tänkt utan jag skulle tvingas övernatta i HAM vilket inte var aktuellt. Till saken hör att jag har en likadan MR bokad för imorgon med avgång 06.35 från GOT och den skulle i så fall brinna inne.
Jag tackade nej till erbjudandet om rerouting och för sen ankomst i HAM för att kunna åka tillbaka till GOT samma dag. Blev då erbjuden att åka tillbaka till GOT med nästa kärra från ARN och så fick det bli. Fick även ett muntligt löfte från SAS Servicedesk på ARN att få återbetalning av biljettpriset men hon kunde inte uttala sig om ev kompensation.
Vad tror ni om mina möjligheter att få kompensation från SAS, annat än återbetalning av biljettpriset? Hade jag tackat ja till re-routing via ARN - FRA - HAM hade jag tidigast kunnat vara i GOT kl 09.00 nästa dag, dvs 14 timmar försenad. Nu blev det ju inte så eftersom jag avbröt och var åter i i GOT kl 17.40, drygt tre timmar efter att jag flög därifrån. Mitt ärende i Hamburg är outrättat och poängintjäningen blev det heller inte mycket av. Några ynka poäng lär väl trilla in för GOT - ARN - GOT men långt ifrån vad som var planerat.
Räknar man som jag så skulle resan givit mig 19500 EB poäng. 4500 (grund i SAS Plus) + 3000 (extra pga dubbla poäng ARN - HAM - ARN) + 4/10 *30000 challenge poäng.
Tyvärr kom jag inte längre än till ARN där det visade sig att kärran till HAM var inställd. SAS erbjöd rerouting ARN - FRA - HAM med ankomst i HAM ca en timme senare är planerat. Dock skulle jag inte kunna komma tillbaka till GOT samma kväll så som det var bokat och tänkt utan jag skulle tvingas övernatta i HAM vilket inte var aktuellt. Till saken hör att jag har en likadan MR bokad för imorgon med avgång 06.35 från GOT och den skulle i så fall brinna inne.
Jag tackade nej till erbjudandet om rerouting och för sen ankomst i HAM för att kunna åka tillbaka till GOT samma dag. Blev då erbjuden att åka tillbaka till GOT med nästa kärra från ARN och så fick det bli. Fick även ett muntligt löfte från SAS Servicedesk på ARN att få återbetalning av biljettpriset men hon kunde inte uttala sig om ev kompensation.
Vad tror ni om mina möjligheter att få kompensation från SAS, annat än återbetalning av biljettpriset? Hade jag tackat ja till re-routing via ARN - FRA - HAM hade jag tidigast kunnat vara i GOT kl 09.00 nästa dag, dvs 14 timmar försenad. Nu blev det ju inte så eftersom jag avbröt och var åter i i GOT kl 17.40, drygt tre timmar efter att jag flög därifrån. Mitt ärende i Hamburg är outrättat och poängintjäningen blev det heller inte mycket av. Några ynka poäng lär väl trilla in för GOT - ARN - GOT men långt ifrån vad som var planerat.
Last edited: