Senaste nytt

Diners Club SAS Eurobonus - Ogiltlig tjänst?

Foffer

Medlem
Jag har skaffat mig ett Diners Eurobonus kort som ramlade in i brevlådan förra veckan. Första köpet var inga konstigheter (H&M) men när jag skulle handla på ICA senare så fick jag felmeddelande "Ogiltlig Tjänst" i terminalen efter att jag har slagit pin koden.

Enligt Diners kundservice så är det inget strul med kortet och det ska fungera på ICA så jag testade det på ett annat ICA men med samma resultat.

Är det någon mer som har haft detta issue?
 

Dr. Miles

Expert
Har du aktiverat kortet?
När jag går in i mitt DinersClub konto, står det så här.

Screenshot20150427_03.png
 

Moco

Medlem
Något elementärt, men tar den aktuella butiken Diners Club? Det är ju inte helt otänkbart att så inte är fallet. Även om det är en dekal någonstans är det också möjligt att samarbetet avslutats nyligen. Verkar inte som att det är fel på ditt kort. Meddelandet brukar komma när butiken saknar avtal mot just Diners eller AmEx.
 

Foffer

Medlem
Något elementärt, men tar den aktuella butiken Diners Club? Det är ju inte helt otänkbart att så inte är fallet. Även om det är en dekal någonstans är det också möjligt att samarbetet avslutats nyligen. Verkar inte som att det är fel på ditt kort. Meddelandet brukar komma när butiken saknar avtal mot just Diners eller AmEx.

Yes! De ska ta Diners, enligt skylten på dörren i alla fall..
 

Kricka

Medlem
Jag kommer inte ihåg vilket "felmeddelande" man fick med Diners i vår ICA-butik
men hos dem fungerar bara Amex, Visa och M-C.
 

Foffer

Medlem
Jag kommer inte ihåg vilket "felmeddelande" man fick med Diners i vår ICA-butik
men hos dem fungerar bara Amex, Visa och M-C.

"Mitt" ICA ska ta Diners och det konstiga är att i displayen så står det Diners Club, jag kan slå min kod men när köpet ska gå igenom så kommer det upp Ogiltlig Tjänst..

Hade de nu inte tagit Diners så borde det inte ha gått att slå kod, eller tänker jag fel nu? Så är det i alla fall på butiker som inte tar AMEX, där kommer man aldrig så slångt som att slå sin kod
 

Dr. Miles

Expert
Hade de nu inte tagit Diners så borde det inte ha gått att slå kod, eller tänker jag fel nu? Så är det i alla fall på butiker som inte tar AMEX, där kommer man aldrig så slångt som att slå sin kod
På Hemköp (de tar inte emot AMEX) kunde jag slå in min pin kod för mitt AMEX och sedan visade displayen "Ogiltigt kort", så det går att knappa in pin utan att affären accepterat ett visst kort.
 
Toppen