Senaste nytt

SAS Plus: Vad ska jag äta?

Jakob K

Medlem
Ohoj!

Jag reser som bekant minimalt med SAS, men ska nu för ovanlighetens skull göra ARN-CPH i SAS Plus. På grund av den snabba förändringen i SAS koncept avseende ombordservicen så behöver jag lite goda råd.

Det är 16:15 från ARN och restiden är 1h10m. Jag är LH SEN och kan inte dra nytta av EBG/EBD i detta fall.

Vad kan jag förvänta mig för mat?
Vad borde jag beställa tycker ni? Tips?
Serveras varm mat nuförtiden?
Finns skumpa? Isåfall vilken?

mvh
 

NotRyan

Medlem
Fel sträcka... Du får vin, vitt/rött (ingen fulskumpa) tillsammans med en wasa knäcke och en muffins, och kaffe te förstås... Lite som UK domestic med BA...

Ingen mat, inte ens kall eller ens smörgås finns...

Jo, förstås, du får inte bara en av detta. Du får beställa så många Wasa knäcke eller muffins du kan käka :D

Trevlig resa....
 

fcx

Medlem
För tillfället är det den "torra" chokladmuffinsen. Dock så byts de ut med ojämna mellanrum, så vilken som är dagens muffin kan vara en överraskning.

Om planet ankommer ARN från utanför Norden så finns det ibland skumpa kvar ombord. Det kostar inget att fråga :)
 

NotRyan

Medlem
Om planet ankommer ARN från utanför Norden så finns det ibland skumpa kvar ombord. Det kostar inget att fråga :)

Då gäller det att kolla så man har bokat in sig på en Boeing-flight. Om det är en Airbus så har den med allra största sannolikhet kommit från just Köpenhamn och vänder tillbaka på ARN (Jag har dock sett enstaka Europaflighter från ARN med Airbus, så det KAN förekomma)
 

fcx

Medlem
Då gäller det att kolla så man har bokat in sig på en Boeing-flight. Om det är en Airbus så har den med allra största sannolikhet kommit från just Köpenhamn och vänder tillbaka på ARN (Jag har dock sett enstaka Europaflighter från ARN med Airbus, så det KAN förekomma)

Det förekom fredag förra veckan ARN-CPH :)
I det fallet hade man dock flugit DUB-CPH-ARN-CPH, och hade skumpa kvar ändå.
 

Jakob K

Medlem
Då gäller det att kolla så man har bokat in sig på en Boeing-flight. Om det är en Airbus så har den med allra största sannolikhet kommit från just Köpenhamn och vänder tillbaka på ARN (Jag har dock sett enstaka Europaflighter från ARN med Airbus, så det KAN förekomma)

Airbus
 

011430121

Medlem
Ohoj!

Jag reser som bekant minimalt med SAS, men ska nu för ovanlighetens skull göra ARN-CPH i SAS Plus. På grund av den snabba förändringen i SAS koncept avseende ombordservicen så behöver jag lite goda råd.

Det är 16:15 från ARN och restiden är 1h10m. Jag är LH SEN och kan inte dra nytta av EBG/EBD i detta fall.

Vad kan jag förvänta mig för mat?
Vad borde jag beställa tycker ni? Tips?
Serveras varm mat nuförtiden?
Finns skumpa? Isåfall vilken?

mvh
Ät och drick i loungen.
Njut sedan av flygningen.
 
Toppen