Senaste nytt

Hjälp med bonusresa 1st Class med Star Alliance Stockholm -> Hawaii (Amex 2-4-1)

Har gnetat ihop över 210 000 EB poäng och vill boka bonusresa med star alliance t/r till Hawaii under senhösten 2015. Vill fläska på med allt jag kan och boka den häftigaste resan. Har lite idéer och Lufthansa via lax verkar vettig (första klass med senaste a380 planet) men vill gärna ta tips från er om det finns andra rutter, datum som passar. Vart på Hawaii ska man ta sig? Honolulu är inget ställe jag vill stanna på. Har aldrig flugit första klass, vilka är att rekommendera?

Förslaget jag kikar på nu är Arlanda-Frankfurt-los angeles-Honolulu. Hem har jag inte kommit till ännu. Vill vara borta drygt 2 veckor. Vi är två personer och har Amex elite och kan boka 2-4-1. Verkar också som att det är via United jag söka min rewardresa via, stämmer det?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    418,2 KB · Visningar: 503
  • image.jpg
    image.jpg
    440,4 KB · Visningar: 498
Kom precis hem ifrån en semester på Hawaii i onsdags. Du skall definitivt inte stanna i Honolulu mer än max 3 nätter eftersom Waikiki med närområde är som ett amerikanskt Gran Canaria packat med turister. Jag kan verkligen rekommendera att stanna på north shore i några dagar genom airbnb då du kan få fördelen att bo i ett hus med direktanslutning till stranden där det knappt finns några människor alls under veckodagarna, vågorna är enorma och väldigt häftiga att hoppa ner i om du har en bodyboard (ett måste om man inte vill drunkna typ, man åker runt som i en torktumlare annars). När det kommer till de övriga öarna är Maui otroligt vackert samt Kauai. Som sagt så slår både Maui och Kauai Oahu med hästlängder så välj i största möjliga mån bort Oahu samt Honolulu mot övriga Hawaii så kommer du få en fantastisk upplevelse i sann private getaway:anda.
 

flum

Medlem
Tyvärr är det bara att hålla med @Golfkillen , tror du får väldigt svårt att hitta award F med LH till LAX men även till SFO. En möjlighet är att kika på routing över Vancouver (ARN-FRA-YVR-HNL) då Air Canada har direktflyg YVR-HNL
 

flum

Medlem
LH släpper inte sina F-platser förrän 14 dagar innan avresa...
Jo sant, men standardknepet brukar ju vara att boka en businessaward, vara lite flexibel och hoppas det dyker upp F när det närmar sig. Problemet med LAX och SFO är att det aldrig dyker upp några platser i F. Vad jag förstått så finns det heller inte om man är M&M och därmed inte omfattas av 14-dagarsregeln. Jag tror att största möjligheten att i slutändan landa en LH F är över Vancouver.
 
Tack för tips!

Vi tänkte åka i november. När rekommenderar ni att man reser dit?

Hur är air canadas första klass för den flygningen?

Har hittat flera flygningar med LH via SFO i First Class via Uniteds rewardsida. Hur är den första klassen upplevelsen? Tror det var en 747
 

AABack2ARN

Medlem
Jag undrar om inte Air Canada flyger YVR-HNL som Air Canada Rouge (lågprisarmen hos Air Canada)? I så fall är det nog en 763 med 2+2+2 snarast att jämföra med amerikansk inrikes F (troligen inte sämre i alla fall). Är det en Airbus är det mer "europeisk sittning" med blockat mittsäte.
 

flum

Medlem
Tack för tips!

Vi tänkte åka i november. När rekommenderar ni att man reser dit?

Hur är air canadas första klass för den flygningen?

Har hittat flera flygningar med LH via SFO i First Class via Uniteds rewardsida. Hur är den första klassen upplevelsen? Tror det var en 747
Är du säker att det var LH och inte en codeshare, dvs egentligen United.
 

frta02

Medlem
Två award platser från FRA-LAX i F med LH är nog bara att glömma tyvärr. Jag var i LA i Feb och gjorde läxan ordentligt och låg konstant och tittade på United och Ana Tool. Mitt tips är att flyga via YVR, YYZ eller SEA och sen vidare till LAX om du vill åka F med LH dit.

Själv flög jag ARN-FRA-YVR-LAX
 
Toppen