Senaste nytt

Göteborg - Bangkok med 2-4-1 i Oktober?

Gizmo79

Medlem
Hej, tänkte se om det är nån som har möjlighet att hjälpa mig med detta. Har försökt på egen hand men får fasen inte till det, är alltså med en 2-4-1 voucher från Amex som vi vill resa.

  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Bangkok
  • När vill/behöver du resa ut? Oktober
  • När vill/behöver du komma hem? Oktober
  • Hur länge vill du vara borta? 7-9 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance
  • Vad är din budget? (per person) Det som behövs i skatter
  • Vad är det viktigaste för dig? Att det fungerar med 2-4-1 vouchern
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Dr. Miles

Expert
Ett litet råd.

Till Bangkok kan man ofta hitta bra priser i Business class runt 12.000 - 13.000 SEK inkl. skatter per person och har man tur kan man pricka någon kampanj och få ner priset till 10.000 - 11.000 SEK inkl. skatter per person (dock från Stockholm).

Summa av skatter & bränsletillägg kan bli ganska hög beroende på rutt och val av flygbolag.
T ex Göteborg-(SK)-Köpenhamn/Stockholm-(TG)-Bangkok t/r med SAS och THAI, blir summa av skatter & bränsletillägg ca 4.400 - 4.900 SEK per person.

Då är det kanske inte så bra värde att använda 2-4-1 voucher till just Bangkok.
Om destinationer hade varit andra städer som Bali, Ho Chi Minh City, Manila etc så skulle det vara mer användbart/prisvärt.
 

Gizmo79

Medlem
Ok, tanken är att jag och frugan ska komma iväg en sväng. Får åka lite lyxigt men samtidigt komma hyfsat billigt undan och därför tänkte vi att Bangkok skulle vara ett bra alternativ trots att bahten är lite dyrare så är ju det fortfarande billigt. Men kanske vi ska tänka om och hitta nått annat trevligt ställe i Asien. Thailand har vi varit i ett tiotal gånger och i detta nu är vi på väg hem från Singapore. Kanske nån som var förslag på annat trevligt resmål i sydost Asien?
 

Per N

Medlem
Ho Chi Minh City som @Dr Miles nämner är en klart trevlig stad. Det finns drag av Bangkok när det gäller utbud av restauranger, trevliga barer och annat men staden känns mindre och det går ganska bra att promenera i dom centrala delarna. Dom franska influenserna med Caféer och en riktigt bra kaffekultur är ett trevligt avbrott mot alla kalla öl :)

När det gäller maten så har dom inte samma bredd som Thailand men många av deras bättre maträtter matchar det bästa i Thailändsk matkultur
 

Alf

Medlem
Har du poäng så det räcker så skulle jag åkt Thai F klass med A380 från FRA, CDG eller LHR. När jag har kollat på senare tid har det funnit rätt gott om platser på de flesta flyg under hösten, nästan dagligen från CDG. Även från Rom och Milano finns det F men jag gillar inte deras F klass i 747 så jag skulle ha valt 380.
 

Gizmo79

Medlem
Tyvärr är vi inte i närheten av att ha poäng så det räcker till F klass.

Hade varit kul om nån kunde hitta något konkret förslag för jag blir lika frustrerad varje gång jag försöker mig på att söka via ANA tools utan att lyckas hitta något
 

Dr. Miles

Expert
Tyvärr är vi inte i närheten av att ha poäng så det räcker till F klass.

Hade varit kul om nån kunde hitta något konkret förslag för jag blir lika frustrerad varje gång jag försöker mig på att söka via ANA tools utan att lyckas hitta något
Du kan använda United:s webbsida istället.
Flight Search | United Airlines

Ett exempel:

2015-10-08
TK1798 i2
Göteborg 12:20 - Istanbul IST 16:40

2015-10-08
TK64 i2
Istanbul IST 20:05 - Bangkok 09:25+1



2015-10-18
TK65 i2
Bangkok 10:55 - Istanbul IST 17:05

2015-10-19
TK1799 i2
Istanbul IST 14:15 - Göteborg 16:40​


Skatter&bränsletillägg bör ligga ca 3.400 SEK person på denna resa.
Om du väljer att flyga med THAI via Stockholm/Köpenhamn/Oslo finns det tillgänglighet på de flesta dagar.
 

Gizmo79

Medlem
Gjorde ett snabb försök utan att lyckas, antar att det är award platser man ska söka på då? Fick då upp att jag är tvungen att vara medlem. Provade sen att söka på pris men fick då inte upp en enda träff på Got - Bkk
Fasen va surt det är när man har så dålig koll, och inte vet/förstår vad man gör för fel, blir så förbaskad på sig själv....
 

Dr. Miles

Expert
Gjorde ett snabb försök utan att lyckas, antar att det är award platser man ska söka på då? Fick då upp att jag är tvungen att vara medlem. Provade sen att söka på pris men fick då inte upp en enda träff på Got - Bkk
Fasen va surt det är när man har så dålig koll, och inte vet/förstår vad man gör för fel, blir så förbaskad på sig själv....
Har du kryssat i "Award Travel" när du söker bonusresor på United:s webbsida?
 

Gizmo79

Medlem
Jag sitter med mobilen och tänkte inte att jag var inne på deras mobilversion, när jag gick in på deras vanliga hemsida gick det bättre :)
Är det när det står "award saver" som man kan anta att det går att boka ned SAS poäng och applicera 2-4-1?
 
Toppen