Senaste nytt

United har sagt upp samarbetet med Priority Pass

Jacob

Medlem
Den 15 maj är det slut med samarbetet som innebär att Priority Pass-passagerare från detta datum inte längre kommer kunna besöka United Clubs.

För oss i Skandinavien är det framförallt loungen på Heathrow terminal 2 som försvinner ur programmet.

Nu står även detta på Priority Pass webbsida:

Airport: London - Heathrow (LHR), Terminal 2-B
Lounge: UNITED CLUB
Location: Airside - after Security, the Lounge is located near Gate 34.

Opening Hours: 05:00 - 22:00 daily.

Conditions: Limited to six guests per cardholder - Cardholder must be 18 years of age or older - Children under 2 years are admitted free - Alcoholic drinks are only available to passengers 21 years of age or older - Dress code applicable - Non-smoking.

Additional Information: Effective 15MAY15 the Lounge will no longer be part of the program. Allow extra time before departure for alternate lounge access at the Plaza Premium Lounge, Terminal 2A.
 

FF#1

Medlem
Trist, även om det är få tillfällen jag kommer att ha behov av PP för att komma in där det finns United lounger.
 

agehall

Medlem
Den svåra frågan är om medel-kvaliteten på Priority Pass-lounger går upp eller ned som en följd av detta.

Det borde de göra. Har svårt att se att United skulle bidra till att höja nivån, så med färre medel- eller sämre-än-medel-lounger så borde medlet gå upp.
 

AABack2ARN

Medlem
...

Conditions:
Limited to six guests per cardholder - Cardholder must be 18 years of age or older - Children under 2 years are admitted free - Alcoholic drinks are only available to passengers 21 years of age or older - Dress code applicable - Non-smoking.

...

OT: Loungen ligger i Storbritannien. Där finns det (så vitt jag vet) inget lagkrav som begränsar alkoholintaget till personer 21 år eller äldre... Vems lagar är det som styr eller anser sig United att de måste följa amerikansk lag avseende alkoholutskänkning???

I så fall borde ju SAS kunna säga 18 år på loungen i Newark, men där står det OCKSÅ att gränsen är 21 år på grund av lokala regler...
 

SNIFF

Medlem
Den gång jag varit i United-loungen i T2, LHR, var jag mycket nöjd. Sjukt trevlig kille i baren som höjde stämningen rejält!
 
OT: Loungen ligger i Storbritannien. Där finns det (så vitt jag vet) inget lagkrav som begränsar alkoholintaget till personer 21 år eller äldre... Vems lagar är det som styr eller anser sig United att de måste följa amerikansk lag avseende alkoholutskänkning???

I så fall borde ju SAS kunna säga 18 år på loungen i Newark, men där står det OCKSÅ att gränsen är 21 år på grund av lokala regler...

Kanske som vanligt att de kan höja gränsen men inte sänka den. Eftersom lagar har prioritet.
 
Toppen