Senaste nytt

Ny lounge på Stockholm Arlanda terminal 5 för Priority Pass

BusinessClass

Redaktör
Nu finns ytterligare en lounge på Arlanda flygplats för de med Priority Pass - Stockholm Arlanda Airport Lounge, i terminal 5, non-Schengendelen av F-piren. Loungen används bland annat av Emirates, Qatar Airways och Ukraine International Airlines men blir nu även ett alternativ för de som har Priority Pass och reser med exempelvis SAS till Storbritannien…
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Yes! Äntligen en lounge som ligger på 'rätt' sida när man ska till LHR. Nu går det att sitta i lugn och ro på insidan av passkontrollen. Nu krävs det bara en resa innan den planerade i juni för att testa den..
Tack för en välskriven artikel!
 

Jacob

Medlem
Tog tillfälle att testa denna lounge med Priority Pass idag på förmiddagen. Det var första gången tjejen i receptionen fick dra ett Priority Pass och det var väl lite ovant men i övrigt inga som helst problem.

Inga avgångar med Qatar Airways eller Emirates på några timmar så lugnt och skönt. Matiga laxsmörgåsar, våfflor och chokladtårta att äta. Inte alls så dumt som alternativ om man ska resa non-Schengen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Sofia

Medlem
Jag gillar också den loungen faktiskt. Ofta ganska lugnt, vilket är skönt. Vill dock minnas att jag tagit mig en GT där nån gång, men de har kanske plockat bort spriten nu. Eller så minns jag fel, även solen har sina fläckar ;)
 

Gus

Medlem
tror ni personalen i passkontrollen är snälla och släpper igenom mig även fast jag flyger till Grekland? Om jag säger att jag är sugen på våfflor i loungen... o_O

Synd Arlanda inte har maskiner som läser av passen. Jag besökte almost @home loungen på Helsingfors flygplats häromdagen, även fast jag reste inom Schengen. Då bara scannade jag passet i maskinen, supersmidigt!
 
Toppen