Senaste nytt

SAS Guld med Amex Elite eller ej?

Måns

Ny medlem
Hej,

Ny på forumet så säkert en enkel fråga för vissa här men hittade inget svar när jag sökte.

Har 27.000 baspoäng för tillfället och mitt eurobonus förnyas i juni. Jag har chansen att skaffa ett AMEX Elite och då komma upp i 45.000 poäng och guldstatus precis innan jag börjar om på noll igen.

Ett alternativ är att vänta till nästa år då jag kommer att vara uppe på ca 25.000 poäng igen i januari nästa år och får då guld i 6mån på köpet.

Vad hade ni rävar här rekommenderat? Extra info kan vara att min 2-4-1 kommer komma i juni vilket gör att där finns en chans på en till i slutet av året om jag uppgraderar nuvarande Amex till elite.

Tack på förhand!
 

jerixon

Medlem
Tycker kortet är bra och eftersom jag kommer upp i 300k spend käns det som en no brainer. Årsavgiften tjänas in väldigt fort.
Kortet i sig fungerar även det bra och jag har aldrig haft något problem med det.
Du får ju 20.000 nya poäng per år, så jag skulle skaffa det nu.
MVH,
Johan
 

Måns

Ny medlem
Jerixon: Ja det blir 20k nya varje år vilket är fint, tänkte mest på att det alltid kommer komma som en räddare i nöden när det är en månad kvar av intjäningspersioden. Eller kommer första året på amex vara maj-dec och sedan nya faktura i Jan?

Lallarn: Nej det svider lite, men vill också maxa och få ut så mycket som möjligt :)

//Måns
 
Toppen