Senaste nytt

SAS Business Saver - bokningsklass inrikes med United

d99mlu

Medlem
Bokade nyss en Business Saver med SAS till USA med en inrikes anslutning på United. Blev förvånad när jag blev satt i ekonomi på inrikeslegget i USA, ska man inte hamna i deras domestic first?
 

Dr. Miles

Expert
Bokade nyss en Business Saver med SAS till USA med en inrikes anslutning på United. Blev förvånad när jag blev satt i ekonomi på inrikeslegget i USA, ska man inte hamna i deras domestic first?
Vilken sträcka? På vissa korta flygningar har United bara monoklass.

Om du bokar SAS Z klass till USA brukar man bli bokad i P klass på United flight inrikes, men om det inte finns plats i P klass kan det hända att du bokas i något av Economy class bokningsklasser.
Screenshot20150414_01.png
 

d99mlu

Medlem
Sträckan är Chicago-Denver och flyget ser ut att vara tvåklass. Det handlar ju om några timmar, annars hade jag inte orkat bry mig, men nu undviker jag gärna Eco. Antar att det helt enkelt var fullt i deras P...
 

jth

Medlem
Frun har flugit denna sträcka och, ja det är en 2-klass flight. Det blir P-klass normalt ORD-DEN om du bokar i Z-klass. Nu är tillgängligheten ofta halvdålig i P-klass om man bokar kort inpå och då sätter dom en gladeligen i ekonomi, till samma biljettpris givetvis...
 

Homer

Medlem
Om man flyger från USA och första biten inrikes är med UA i ekonomi, så är det väl
deras bagageregler för ekonomi som gäller, dvs. 0 väskor gratis utan *A Gold?
Samma gäller väl isåfall bonusresor, UA ekonomi vidare LH First fortfarande 0 väskor?
 
Last edited:

Claes L

Medlem
Om man flyger från USA och första biten inrikes är med UA i ekonomi, så är det väl
deras bagageregler för ekonomi som gäller, dvs. 0 väskor gratis utan *A Gold?
Samma gäller väl isåfall bonusresor, UA ekonomi vidare LH First fortfarande 0 väskor?
du får 1 väska från USA om det är vidare international på samma biljett....
 

Storsteffe

Medlem
Alltid varit så med SAS, helt kasst när man har en anslutning på 3 timmar och har betalat 26+K. Boka med United i stället..
 

Dr. Miles

Expert
Alltid varit så med SAS, helt kasst när man har en anslutning på 3 timmar och har betalat 26+K. Boka med United i stället..
Fast det skulle vara likadant (att hamna i Economy class) ifall P klass var slut på samma inrikes United anslutningsflight man har tänkt att åka med.
Så länge det finns ledig plats i P klass vid bokning får man åka inrikes First på United när man bokar SAS Business Saver till USA.
 

Storsteffe

Medlem
Fast det skulle vara likadant (att hamna i Economy class) ifall P klass var slut på samma inrikes United anslutningsflight man har tänkt att åka med.
Så länge det finns ledig plats i P klass vid bokning får man åka inrikes First på United när man bokar SAS Business Saver till USA.
Ja det är möjligt fast då är det nått nytt, nu har jag inte åkt SAS sen 2012 men före det fick jag inte First en enda gång på 3 t&r. På United ser man ju direkt vid bokning vad man får. Det brukade gå att trixa till sig SAS över pölen via Uniteds hemsida förr i tiden, det var så jag menade med att boka United i det här fallet.
 
Toppen