Senaste nytt

Chans att hjälpa en hungrig ung resenär, New York!

Kansai

Medlem
Hej! Jag skulle gärna vilja ha lite tips att hitta en hyffsat billig resa till New York. Har sett att Aeroflot är billiga, men känns inte superkul att ta "genvägen" via Moskva. Om någon vet nån rolig stopover via ex. Karibien (eller egentligen vart som helst) tas tips mycket tacksamt emot :)

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Göteborg, Malmö eller CPH
  2. Var är din destination? New York
  3. När vill/behöver du resa ut? Någon gång mellan 24/4-29/4
  4. När vill/behöver du komma hem? Öppet
  5. Hur länge vill du vara borta? Behöver vara i New York från tidig morgon 30/4 - eftermiddag 1/5.
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen (har studentkort, och kvalificerar under 26 år som vissa ungdomsbiljetter kräver.)
  7. I vilken kabinklass?
    • Vid en bra deal kan jag absolut betala lite extra för business, annars funkar economy finfint.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helt öppen för förslag
  9. Vad är din budget? (per person) För en vanlig economy till NY, 5000 sek t/r. Men vid stop på något kul ställe kan jag tänka mig betala mig upp till det dubbla (i economy). För Business kan vi multiplicera med faktor 1*5.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Inga speciella önskemål.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om ni har tips på någon trevlig stoppver tas det mycket tacksamt emot :)
Stort tack på förhand!
 

taxvalp

Medlem
Du kan ju resa med SAS från Arlanda ut 28/4 hem i början av maj för 4438 kr just nu. Tror att du får svårt att slå det...
 

Kansai

Medlem
Tack för ditt svar! Men hur hittar du det priset? När jag söker på sas hittar jag för 5633 sek t/r (för ungdom).
 

Kansai

Medlem
Tyvärr ser jag då detta. Har du några tips för hur jag ska hitta de under 5000 sek?
Screen Shot 2015-04-14 at 11.08.34 AM.png
 

Dr. Miles

Expert
British Airways & American Airlines Economy class biljett kostar ca 3.800 SEK inkl. skatter.

T ex
Utresa 2015-04-26
Hemresa 2015-05-07
 

Nemo

Medlem
image.jpg
Eller så här. Observera att månadskalendern inte alltid stämmer, tryck på datum och mer korrekta priser kommer fram.
 
Toppen