A
Aurora
Guest
Jeg ser Turkish selger business class-billetter Oslo-Bangkok til 8000 kroner. Qatar selger også businessclass-billetter til 9-10k til hele sydøstasia og folk finner vel billetter helt til Australia omtrent for rundt 10k i biz.
For all del, kjempefint for forbrukere at man kan reise jorda rundt for mindre enn hva det faktisk koster per passasjer å operere en flyvning.... Men hvordan får flygbolagene dette til å gå opp?
Hvis produksjonen av X koster 1000 kroner, og man selger X til 800 kr, så går man med minus 200 for hvert salg. Hvordan går dette opp? Jeg vet at Qatar som land er relativt "fritt fram" hva gjelder slavearbeid, men de er jo ikke alle i flygbolaget piskede nepalske fattigfolk (ala de som måtte bygge fotballstadionen til Fotball VM). Får de enormt med statsstøtte? De har jo en "annerledes" ansattepolicy hva gjelder regler og skikk, men lønnsnivået er vel ikke helt Primera Air allikevel? Jeg skjønner det ikke, det er iallefall ikke mye bærekraftig å selge business-billetter til economy-pris
For all del, kjempefint for forbrukere at man kan reise jorda rundt for mindre enn hva det faktisk koster per passasjer å operere en flyvning.... Men hvordan får flygbolagene dette til å gå opp?
Hvis produksjonen av X koster 1000 kroner, og man selger X til 800 kr, så går man med minus 200 for hvert salg. Hvordan går dette opp? Jeg vet at Qatar som land er relativt "fritt fram" hva gjelder slavearbeid, men de er jo ikke alle i flygbolaget piskede nepalske fattigfolk (ala de som måtte bygge fotballstadionen til Fotball VM). Får de enormt med statsstøtte? De har jo en "annerledes" ansattepolicy hva gjelder regler og skikk, men lønnsnivået er vel ikke helt Primera Air allikevel? Jeg skjønner det ikke, det er iallefall ikke mye bærekraftig å selge business-billetter til economy-pris