Senaste nytt

Eurobonus uppgradering på Star Alliance "ur funktion"?

Friskytten

Medlem
Hej!

Skulle uppgradera med EB-poäng på SAS hemsida, en resa ARN-ZRH-VCE t o r med LX men möttes av beskedet:

"Viktig information
Från den 24 februari fram till slutet av mars är det inte möjligt att uppgradera för poäng med SAS och Star Alliance. EuroBonus-medlemmar kan fortfarande köpa uppgradering med SAS för poäng vid gate"

Som framgår av texten så är det kört. Någon som vet mer om orsaken och/eller om det finns någon work around?

Mvh
 

Nystrom

Medlem
SAS byter bokningssystem och därför begränsar man ett flertal funktioner under ca en veckas tid, bl a uppgradering med poäng. Utförlig information finns på SAS hemsida
 

Friskytten

Medlem
Jag får väl hoppas att SAS har lagt på lite extra på outage-tiden... om det låter överdrivet angeläget från min sida så är det bara gammal irritation som kommer upp till ytan. Har alltid haft svårt att bli av med EB-poängen, har ca 60000 som går ut om ett par månader, brukar normalt försöka lägga dem på uppgraderingar long haul. Jag vet naturligtvis att det finns massor med trevliga bonusresor och annat, men varje gång jag har velat ha en specifik bonusresa så har de varit slut. Så kan det vara när man har familj och är dålig på att planera... :eek:

Välkommen till BusinessClass.se, Friskytten!

Thank you Sir :cool:
 
Toppen