Senaste nytt

Maximera Kostnad/Upplevelse/Poäng till Dallas

toer00

Medlem
Kära BC vänner :)

Nu har tillfället som jag väntat på yppat sig, en av det stora GDS:erna, SABRE skall ha en mässa i Dallas i maj.

Så nu tänkte jag plocka in en resa till DFW i business ,dels för att kunna maximera poängen (siktar på EBG i slutet av året) med antingen med SK via EWR och då i D alt. Z klass eller AC för att försöka hitta en routing som medger ARN-CPH-YYZ-DFW, DFW-EWR-ARN då jag är lite småsugen på AC´s 787:a? (Någon som åkt den i C-klass)?

Behöver nu hjälp att att hitta en lämplig routing över YYZ? Det lär bli många sköna EB poäng o_O
Annars så lär väl SK ha den nya C kabinen på EWR i maj? Hur är den upplevelsemässight jämfört med AC och 787?

Och sedan sista fråga, byte i EWR till antingen AA (3 timmar) och fortsätta med en av deras retrofittade 737-800 First alt. UA (5 timmar) och få åka en
relativt en EH70 i First. Vilka erfarenheter har ni övriga och vad rekommenderar ni där AA eller UA, sett till hårda värden (komfort, mat , service ombord, lounge) , poäng samt "minst" jobbiga transfer på EWR.

Alal synpunkter och kommentarer mottas tacksamt :cool:
 

Najk

Medlem
Är många sköna EB poäng viktigt så är det ju UA som gäller, AA ger inga poäng till EB.
 
Hvis penge ikke er en alt for begrænsende faktor (du kigger selv på billetter i D) så ville jeg booke SAS til San Francisco og så United videre til Dallas. United San Francisco - Dallas kan sikkers routes via en eller flere hubs, måske endda via østkysten.
 

toer00

Medlem
Hvis penge ikke er en alt for begrænsende faktor (du kigger selv på billetter i D) så ville jeg booke SAS til San Francisco og så United videre til Dallas. United San Francisco - Dallas kan sikkers routes via en eller flere hubs, måske endda via østkysten.

Tyvärr så går biljeten bara at routa via östkusten. Tid är tyvärr en faktor och SFO innebär gammal hårdvara...
 

flum

Medlem
Tyvärr så går biljeten bara at routa via östkusten. Tid är tyvärr en faktor och SFO innebär gammal hårdvara...
Du behöver ju inte åka SAS, Lufthansas A380 FRA-SFO har väl ny hårdvara. Men vill du flyga SAS och ha chans på nya hårdvaran måste du ju flyga via östkusten.
 

obs

Medlem
Om du vil flyve 787 kunne en anden mulighed være United's 787'er fra London Heathrow (LHR) til Houston (IAH). Afgang fra LHR kl. 11.40 eller 13.35. Alternativt flyver de også med 787 fra Frankfurt (FRA) til IAH med afgang kl. 13.50.

Jeg skal dog ikke kunne sige om dette gælder alle ugens dage. Men ruten til Houston giver i hvert fald også godt med point :)
 

toer00

Medlem
Om du vil flyve 787 kunne en anden mulighed være United's 787'er fra London Heathrow (LHR) til Houston (IAH). Afgang fra LHR kl. 11.40 eller 13.35. Alternativt flyver de også med 787 fra Frankfurt (FRA) til IAH med afgang kl. 13.50.

Jeg skal dog ikke kunne sige om dette gælder alle ugens dage. Men ruten til Houston giver i hvert fald også godt med point :)


Men frågan är om kan kan routa STO-DFW via LHR/IAH ??
Vill inte gärna gå över SAS D klass pris...
 
Toppen