Senaste nytt

Beijing - Hong Kong Air China First (business)

bossefin

Medlem
Detta var första gången jag flög med Air China och jag hade kanske inte så höga förväntningar men när vi väl var i luften så tyckte jag det var en riktigt behaglig flygning på 4 timmar.
 

Jacob

Medlem
Ser helt OK ut!

Dock undrar jag om inte Cathay Pacific/Dragonair är lite vassare på samma sträcka med fler val och med rätterna serverade separat.
 

FF#1

Medlem
Ser helt OK ut!

Dock undrar jag om inte Cathay Pacific/Dragonair är lite vassare på samma sträcka med fler val och med rätterna serverade separat.

Gissar att du har rätt, har provat åka både Air China och Air China operated by Macao Air eller vad det nu var. Det sistnämnda var bättre men inte så markant.
 

Dr. Miles

Expert
Gissar att du har rätt, har provat åka både Air China och Air China operated by Macao Air eller vad det nu var. Det sistnämnda var bättre men inte så markant.
Om jag minns rätt, båda flygbolagen använder samma cateringsfirma.
Både Air China och Air Macau har bara Business class på utrikes version av Airbus A320/321.

Både Cathay Pacific och Dragonair har First class på Beijing - Hong Kong. Cathay Pacific använder dessutom Boeing 777-300ER (77W) på denna rutt.
Dragonair First class: Hong Kong-Beijing | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 

FF#1

Medlem
Ja, det är en tvåklassflygning även om de envisas att kalla det F i vissa sammanhang. Hette C när jag bokade med USDM vilket är mer rättvisare.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, det är en tvåklassflygning även om de envisas att kalla det F i vissa sammanhang. Hette C när jag bokade med USDM vilket är mer rättvisare.
Nej, tvåkabinklass flight mellan Beijing-Hong Kong klassas aldrig som First och Economy, utan som Business och Economy.

Det är bara Kina inrines (exkl. Hong Kong, Macau och Taiwan) samt Beijing-Pyongyang som har First och Economy på tvåkabinklass flight.
 
Toppen