Senaste nytt

Sheraton eller the W i Hong Kong ?

HerrFlyiboy

Medlem
Ursäkta om denna fråga tagits upp tidigare men jag har inte kunnat hitta svar.
Hur tar Sheraton Hotel respektive W Hotel hand om sina SPG guld medlemmar in Hong Kong?
Om man bokar ett Tower room på Sheraton Hotel Hong Kong, ger det club level?
Vad betraktas som club level på the W Hotel Hong Kong?
Är uppgraderingar vanliga/självklara på dessa hotell?
 

nota bene

Medlem
Hur snart behöver du svar? Jag har en stay bokad på Sheraton om två veckor...

Har tidigare bott på Le Meridien Cyberport och blev där uppgraderad någon rumsklass.

(Är SPG gold)
 

HerrFlyiboy

Medlem
Hur snart behöver du svar? Jag har en stay bokad på Sheraton om två veckor...

Har tidigare bott på Le Meridien Cyberport och blev där uppgraderad någon rumsklass.

(Är SPG gold)

Ja, jag är SPG GOLD. Vi kommer att vara i Hong Kong från 15/4 till 23/4 så ju tidigare, ju bättre. Vill inte vänta till sista minuten .
Tack på förhand
 
M

Monkey_Class

Guest
Ursäkta om denna fråga tagits upp tidigare men jag har inte kunnat hitta svar.
Hur tar Sheraton Hotel respektive W Hotel hand om sina SPG guld medlemmar in Hong Kong?
Om man bokar ett Tower room på Sheraton Hotel Hong Kong, ger det club level?
Vad betraktas som club level på the W Hotel Hong Kong?
Är uppgraderingar vanliga/självklara på dessa hotell?

Har inte bott på W utan på S flera ggr. Har aldrig varit missnöjd utan de har visat bra med attention. Nu är det iofs lite fel av mig att svara då jag är lifetime platinum hos dem och jag vet med mig att det brukar hjälpa till en hel del. Speciellt de år då jag har mer än 75 nätter hos dem.
Skall jag tolka mina (guld)kollegors "gnäll" rätt så verkar det vara lite "tombola" över det hela med uppgradering. Vissa lyckas medan andra inte. Visst! I rules så står det "if possible" och jag har inte koll på hur liggaren ser ut så..... Däremot får de lounge access men bara om jag är med och checkar in samtidigt.
Annats hotellet är som Sheraton brukar vara - dvs jämn puls (eller börjar jag att bli för van?). Helt OK läga (allt är ju relativt och beror på ens agenda så :))
 

nilsson

Medlem
Har tidigare bott på Le Meridien Cyberport och blev där uppgraderad någon rumsklass.

Jag (platinum) fick en svit när jag var där en vecka.

Skall jag tolka mina (guld)kollegors "gnäll" rätt så verkar det vara lite "tombola" över det hela med uppgradering.

"Uppgradering" kan ju betyda högre våning eller bättre utsikt, så det kan ju vara svårt att veta om man blivit uppgraderad eller inte.
 
Jag har bott både på W Hong Kong och på Sheraton som SPG Gold.

På W blev jag uppgradering (troligen bättre utsikt, högre våning) men eftersom jag delade rum med @David så hamnade vi i ett vanligt twin room.
Tyckte hotellet var fräscht med cool design och roliga detaljer, som hissarna och poolen på taket osv. Men dom tar rejält betalt för alla små detaljer och vädret inbjöd inte till poolhäng (vilket var en del av planen) så vi bytte till Sheraton istället.

Sheraton ligger bättre till för shopping etc men är inte i närheten så spännande. Fick SPG floor men rummet var väldigt ordinärt.
 

nota bene

Medlem
Jag fick också SPG floor på Sheraton. Hotellet håller normal 4-stjärnig standard. Upplevde att house keeping och Bell desk var väldigt hjälpsamma (hade en del leveranser och bagagehantering samt väldigt udda tider då jag behövde rummet städat). Förvänta er dock inga underverk!

Rooftop pool är inte särskilt spännande, även om bubbelpoolerna är ganska avskilda och trevliga.

Är SPG gold.
 
Toppen