Senaste nytt

Vilken Priority Pass lounge i Zürich?

drW

Medlem
Min fru åker till Zürich snart och undrar vilken lounge som är bäst när man har PriorityPass. One World loungen verkar ju ok men man har ju även tillgång till någon av Swiss lounger men jag är lite osäker på vilken det är. Är det Swiss business? Hur är den jämfört med One Worlds?
 

drW

Medlem
Om du laddar ner PP appen så har du beskrivning av alla lounger.
Den har jag. Beskrivning är väl att ta i. :) man vet vilka man har tillgång till även om jag tycker att det är lite oklart vilken Swiss lounge det är. Det finns resentioner av alla utom Swiss här på sidan, eller?
 

famhanssons

Medlem
Om du går in på Zurich flygplats så ser du de olika loungerna. Utefrån appen så uppfattar jag att det inte är Swiss Business lounge
 

Treo

Medlem
Swiss Business-lounge har i varje fall en Priority Pass-skylt vid ingången.;)
Mycket folk (vardagar i februari -15) men rent och traditionellt utbud av mat och dryck skulle jag säga.
Kan tyvärr inte uttala mig om OW-loungen i Zürich.
 
  • Gilla
Reactions: drW

Jacob

Medlem
Min fru åker till Zürich snart och undrar vilken lounge som är bäst när man har PriorityPass. One World loungen verkar ju ok men man har ju även tillgång till någon av Swiss lounger men jag är lite osäker på vilken det är. Är det Swiss business? Hur är den jämfört med One Worlds?
Utöver Swiss lounger (en i Schengen och en non-Schengen) har du en rad lounger att välja mellan i transithallen med Priority Pass. Jag har skrivit review på samtliga:
Flygplatslounge: Dnata Skyview Lounge, Zürich Kloten (ZRH) - BusinessClass.se
Flygplatslounge: One World Lounge, Zürich Kloten (ZRH) - BusinessClass.se
Flygplatslounge: Skyteam Lounge, Zürich Kloten (ZRH) - BusinessClass.se

Av de tre är One Worlds lounge bäst (som faktiskt inte alls är så dum, bra med mat och dryck). Tycker den står sig helt OK jämfört med Swiss lounge, men Swiss lounge är större, vilket kanske inte är så konstigt på hemmaplan.

Det finns även en fjärde Priority Pass lounge kallad Panorama Lounge, men den ligger i E-piren som mestadels används för långflygningar.
 
  • Gilla
Reactions: drW
Jag kommer snart ha 2 stycken mellanlandningar i Zurich:
  1. Från Barcelona till Sao Paulo med 55 minuters mellanlandning.
  2. Från Sao Paulo till Barcelona med 1 timme och 15 minuters mellanlandning.
Enligt Priority Pass hemsida får jag tillgång till följande lounger:
  1. Swiss Lounge D
  2. Panorama Lounge
  3. Swiss International Airlines Lounge
  4. Oneworld Lounge
  5. Aspire Lounge
  6. Dnata Skyview Lounge
Vilka av dessa lounger bör jag hinna besöka utan att jäkta för mycket (dvs, det tar inte så lång tid att gå till) och av dessa, vilken har bäst mat?
 
Toppen