Senaste nytt

Finnair öppnar nya linjer till Umeå och Luleå under sommaren 2015

BusinessClass

Redaktör
Under sommaren 2015 öppnar Finnair två nya sommarlinjer - från Helsingfors till Umeå och Luleå. Båda linjerna kommer trafikeras med start i maj med dagliga avgångar. Linjen Umeå-Helsingfors startar den 18 maj och trafikeras växelvis med en förmiddagsavgång (avgång Umeå kl 10.05, ankomst Helsingfors kl 12.10) och en kvällsavgång (avgång Umeå kl 17.55, ankomst Helsingfors…
 

nota bene

Medlem
Spännande - då kanske man kan lägga sina inrikesresor via HEL för att stanna till på kontoret där och plocka upp eller lämna saker. Detta låter som ett bra alternativ för mig!
 

Dr. Miles

Expert
Spännande - då kanske man kan lägga sina inrikesresor via HEL för att stanna till på kontoret där och plocka upp eller lämna saker. Detta låter som ett bra alternativ för mig!
Jag undrar om hur Cabotage fungerar i detta fall.
Säg t ex jag vill checka in väskan från Stockholm till Umeå via Helsingfors. Jag flyger till utlandet (Finland) först men destination är inrikes.
 

nota bene

Medlem
Jag undrar om hur Cabotage fungerar i detta fall.
Säg t ex jag vill checka in väskan från Stockholm till Umeå via Helsingfors. Jag flyger till utlandet (Finland) först men destination är inrikes.
Vet inte hur det betraktas då ju ändå transporten består av två delar. ARN-HEL och HEL-LLA/UME.

För att det skulle vara intressant för mig krävs möjligheten att short-checka bagaget. Det är något jag rutinmässigt gör då jag har inrikes anslutning i HEL. Har aldrig haft några problem med denna typ av short check så länge jag bygger in några timmars layover.
 

AABack2ARN

Medlem
Är inte helt säker på att cabotage VIA tredje land är ok - men har inte belägg för påståendet annat än något jag har ett vagt minne av. Vilket EU-bolag som helst får bedriva trafik inom ett annat EU-lands gränser det vet jag, men jag tror inte Finnair får sälja biljetter mellan Stockholm och Göteborg VIA Helsingfors. Tål att undersökas lite...
 
Toppen