Kimmen00
Medlem
Hej.
Skall en sväng till Australien i slutet juni.
På grund av en del restriktioner och krav från jobbet finns det följande alternativ att välja på. Att täntka på för mig är bekvämlighet, total restid samt hur mkt EB-poäng resan rakar in..
1, ARN-FRA-SIN-SYD. Premium Economy med Lufthansa. Med detta betyder det economi på sträckan ARN-FRA SAMT SIN-SYD. SIN-SYD är codeshare med singapore airlines. FRA-SIN ger 150% EB. Ett överlag borde ge totalt 28000, men är som sagt osäker på SQ-flighten, Lufthansa säger 100% EB på den. Restiden är 27 timmar ut och 26 hem.
Pris 30200
2, ARN-BKK-SYD med Thai i Premium Economy. Det betyder (vad jag förstår) C-klass säten ARN- BKK. Sen från BKK-SYD är det C-klass. Bra flygtider till Sydney (21,5 h) men hem sitter man och häckar 9 timmar i BKK. (totalt 29 timmar), kan vara rätt drygt. Poängen här blir ~29000
Pris 31200
3, ARN-PEK-SYD med Air China i C-klass. C är aldrig fel men det är ordentlig overlay i Beijing. 7 timmar och 8 timmar. Total restid på 27 h ut och 29 h hem. Dock rasslar poängen på, 200% EB ger ~38900 poäng.
Pris 28000
Vad säger panelen? Vad skall man välja? Tips? Tricks?
Alt 1 verkar minst tilltalande med 8 h i coach t/r SIN-SYD.
Poängmässigt vore ju 3an bäst. Men hur står sig Air Chinas business mot Thais?
Skall en sväng till Australien i slutet juni.
På grund av en del restriktioner och krav från jobbet finns det följande alternativ att välja på. Att täntka på för mig är bekvämlighet, total restid samt hur mkt EB-poäng resan rakar in..
1, ARN-FRA-SIN-SYD. Premium Economy med Lufthansa. Med detta betyder det economi på sträckan ARN-FRA SAMT SIN-SYD. SIN-SYD är codeshare med singapore airlines. FRA-SIN ger 150% EB. Ett överlag borde ge totalt 28000, men är som sagt osäker på SQ-flighten, Lufthansa säger 100% EB på den. Restiden är 27 timmar ut och 26 hem.
Pris 30200
2, ARN-BKK-SYD med Thai i Premium Economy. Det betyder (vad jag förstår) C-klass säten ARN- BKK. Sen från BKK-SYD är det C-klass. Bra flygtider till Sydney (21,5 h) men hem sitter man och häckar 9 timmar i BKK. (totalt 29 timmar), kan vara rätt drygt. Poängen här blir ~29000
Pris 31200
3, ARN-PEK-SYD med Air China i C-klass. C är aldrig fel men det är ordentlig overlay i Beijing. 7 timmar och 8 timmar. Total restid på 27 h ut och 29 h hem. Dock rasslar poängen på, 200% EB ger ~38900 poäng.
Pris 28000
Vad säger panelen? Vad skall man välja? Tips? Tricks?
Alt 1 verkar minst tilltalande med 8 h i coach t/r SIN-SYD.
Poängmässigt vore ju 3an bäst. Men hur står sig Air Chinas business mot Thais?