Senaste nytt

Intjäningsperiod och återkvalificering?

JensE

Medlem
Hej,

Har som sagt nyligen hoppa på BAEC. Så här kommer en kanske riktigt dum fråga :confused:
Är numera BA Silver och börjar undrar hur det är med återkvalificeringen och när den börjar.
På mitt konto så har jag följande datum.

Membership year ends: 08 Feb 2013
Card expiry date 31 Mar 2014

Betyder det att jag är Silver (om jag inte nu skulle nå guld) till 31 Mars 2014?
Och börjar återkvalificera mig den 9:e Februari 2013?

Eller har jag missuppfattat det?
 

Senator

Moderator
Jag uppfattar samma sak som dig, dock har det varit en del ändringar som du vet. Men jag gissar du har rätt. Jag uppfattar också att du ligger kvar på 400 TP kvalgräns i 2 år till för Silver, men om du inte når guld innan 8 mars, är det 1500 TP för guld för din del.
 

doc

Medlem
Du har fattat helt rätt. Kortet är giltigt till 31 mars 2014 och din period för återkvalificering är till den 8 februari 2013.
 

henrik l

Medlem
Tiderna såg lite märkliga ut. Med reservation för att jag missat något i samband med övergången till Avios. Jag tolkar det som att du blev silver runt 7 fen 2012 och då har du ett år på dig att återkvalificera dig. Sedan brukar din elite-staus gälla ett par månader ytterligare, dvs 31 mars 2013. Vad som jag tycker är märkligt är att kortet gäller ytterligare drygt ett år.
 

Homer

Medlem
Tiderna såg lite märkliga ut. Med reservation för att jag missat något i samband med övergången till Avios. Jag tolkar det som att du blev silver runt 7 fen 2012 och då har du ett år på dig att återkvalificera dig. Sedan brukar din elite-staus gälla ett par månader ytterligare, dvs 31 mars 2013. Vad som jag tycker är märkligt är att kortet gäller ytterligare drygt ett år.

just det, ser ut som om något är fel, för det står ju

Your card expires one month after your membership year ends, which gives us time to send you your new card. You don't have to do anything, this will happen automatically.
 

Kricka

Medlem
Intressant ! När jag kollar mitt BAEC så står det att medlemsåret löper ut den 8 Feb 2013
och att kortet gäller till 31 Mar 2013.
 

JensE

Medlem
Tiderna såg lite märkliga ut. Med reservation för att jag missat något i samband med övergången till Avios. Jag tolkar det som att du blev silver runt 7 fen 2012 och då har du ett år på dig att återkvalificera dig. Sedan brukar din elite-staus gälla ett par månader ytterligare, dvs 31 mars 2013. Vad som jag tycker är märkligt är att kortet gäller ytterligare drygt ett år.

Ok, då verkar det som det räcker längre än vad jag trodde först.
Blev Brons den 21:a Jan, Silver 22:a Jan

Räknar att jag kommer ha ca 1000-1250 TP per år med mitt resemönster så blir hårt att nå guld.
 

Homer

Medlem
Ok, då verkar det som det räcker längre än vad jag trodde först.
Blev Brons den 21:a Jan, Silver 22:a Jan

Räknar att jag kommer ha ca 1000-1250 TP per år med mitt resemönster så blir hårt att nå guld.

om du får ihop 800(inklusive vad du nu har nu)före den 1/3 så är det den nivån som gäller för guld i ytterligare 2 år
 

henrik l

Medlem
Räknar att jag kommer ha ca 1000-1250 TP per år med mitt resemönster så blir hårt att nå guld.

Säg att du drar in runt 1200 TP. Beroende på hur galen du är, så kan du ju alltid trycka in ett TP-run per år i USA, eller Asien:) I synnerhet TPE-CGK/SUR med CX är prisvärt. Planerar själv det i sommar:D
 
Toppen