Senaste nytt

Full pott i alla tre allianser

Jacob

Medlem
Redan för några år sedan tänkte jag att det skulle vara kul att ha guldstatus i alla tre allianser. Så blev faktiskt fallet redan år 2011 och det har rullat på sedan dess.

Det var egentligen aldrig planerat, men resandet har inte direkt blivit mindre under senaste året och det har ganska naturligt blivit en jämn fördelning av bokningar mellan de tre allianserna då alla passat för olika ändamål. Idag på morgonen kom de sista poängen in på BA-kontot och därmed ser det ut så här i plånboken:

SAS Eurobonus Diamond, AF/KLM Flying Blue Platinum, British Airways Gold

Högsta nivån i alla tre allianser, och det bästa av allt, samtliga tre ger soft landing, i detta fall till något motsvarande guldnivå. Detta innebär följaktligen garanterad lounge access, fast track, extra bagage etc i två år framöver, vilket alliansbolag jag än åker med. Och jag behöver inte tänka på poängintjäning överhuvudtaget på ett rätt bra tag. Nu är det dags att lära sig använda poängen istället. ;)

Blir intressant att jämföra toppnivåerna och se om någon nivå är så givande att den känns värd att försöka återkvalificera till.
 

Jacob

Medlem
Coolt! Jag som inte känner dig undrar om du reser bara för att testa flyg osv eller om det är något annat jobb som för dig fram? ;)
Jag jobbar med BusinessClass på heltid och det har blivit en hel del möten, mässor, lanseringar etc på andra orter, samt förstås en del tester. Det har bara rullat på. Sedan blir det fortfarande en del privatresande, även för mig är det skillnad på jobbresor och privatresor, dock handlar det nuförtiden mer om att åka någonstans och få lite avkoppling.
 

Jacob

Medlem
Tekniskt sett är inte det heller sant. BA GGL är en officiell och dokumenterad nivå... :)
Faktum är att Gold Guest List inte nämns på BAs webbsida vad jag kan se (kollade innan eftersom jag var helt säkert på att någon skulle anmärka). Sedan är väl frågan om det verkligen är en status eller fortfarande guld, som diskuterats i andra trådar.

Vilket fall kunde jag inte bry mig mindre, jag är inte heller intresserad av något högre. Alla tre sammanräknade borde väl motsvara 250.000 statuspoäng eller något sånt (alla tre kör olika räkneverk) och det räcker verkligen med råge.

Har varit kul att köra guld i alla allianser ett tag, kunna jämföra vem som är bäst på priority boarding, priority baggage etc. Nu blir det kul att köra tre platinumnivåer paralellt under ett år och se hur det känns och om någon utmärker sig. :)
 
Toppen