Senaste nytt

Nytt Radissonhotell öppnar i Helsingborg till hösten - Radisson Blu Metropol Hotel

BusinessClass

Redaktör
I september 2015 öppnar det nya hotellet i Helsingborg som fått namnet Radisson Blu Metropol Hotel. Bakom hotellet står samma team som bland annat skapade populära Radisson Blu Riverside Hotel i Göteborg. Radisson Blu Metropol kommer erbjuda 205 rum och sviter och dessutom en konferensavdelning med sju konferensrum med plats för upp till 200 gäster på…
 

JWD

Medlem
Kul med ytterligare ett boendealternativ i Sverige. Även om jag personligen hellre hade sett en etablering längre norrut som Sundsvall, Umeå eller allrahelst Luleå.

Men när jag klickade in på Club Carlson för att söka mer information. Så hittade jag bara ett nytt Park Inn Helsingborg men inget om Radisson Blu. Byggs det dubbla hotell?
 

JWD

Medlem
Det förklarar saken helt och hållet. Då kan vi nog utgå ifrån att något har blivit fel med länkarna som jag refererade till.
 

anjak

Medlem
Kul med ytterligare ett boendealternativ i Sverige. Även om jag personligen hellre hade sett en etablering längre norrut som Sundsvall, Umeå eller allrahelst Luleå.

Men när jag klickade in på Club Carlson för att söka mer information. Så hittade jag bara ett nytt Park Inn Helsingborg men inget om Radisson Blu. Byggs det dubbla hotell?
Nej det är samma hotell, dom verkar inte riktigt ha koll själva. På hemsidan kallar dom det fortfarande för ett Park Inn hotell men i pressmaterialet verkar det vara ett Radisson Blu.
 
Nej det är samma hotell, dom verkar inte riktigt ha koll själva. På hemsidan kallar dom det fortfarande för ett Park Inn hotell men i pressmaterialet verkar det vara ett Radisson Blu.

Kan va att de har ändrat hotellet, har varit en hel del problem med huset, bl.a har SF hoppat av på grund av förseningar
 

Bonden

Medlem
Kul med ytterligare ett boendealternativ i Sverige. Även om jag personligen hellre hade sett en etablering längre norrut som Sundsvall, Umeå eller allrahelst Luleå.

Håller med här det är lite skralt med Club Carlsson hotell utanför storstäderna och det behövs fyllas på!
Men som boende i närheten är det trevligt att kunna ordna boende för sina kunder och leverantörer på ett poängmässigt lämpligt sätt :)
 

FrontX

Medlem
Tycker det är konstigt att Scandic, som jag visserligen inte bor på så mycket men änd,å inte norpade det hotellet, eller något av de andra som är påväg att bli klara i city. Helsingborg är väl typ den enda större staden där Scandic inte har 1 hotell i city och 1 väghotell, (deras tidigare Horisont på Söder var väl sånära city man kunde komma men det var ändå inte i klass eller läge som Elite eller Clarion). Nu öppnar Radisson igen efter x-antal år borta från Helsingborg sedan man övergav Grand till Clarion. Men Scandic hålls borta från city, medvetet eller omedvetet kanske.
 
Toppen