Senaste nytt

Status match till Hyatt Diamond

palmen

Moderator
Jag kommer att ha minst 7 nätter på Mandalay Bay i Las Vegas som om jag förstår det rätt räknas som Hyatt (hotellet kommer i alla fall upp om man försöker boka via hyatts hemsida).
Någon som har koll på om det är möjligt med statusmatch till Hyatt Diamond, har IHG Platinum, HHG, Accor Platinum om det kan hjälpa vid en eventuell statusmatch.
 

staff

Medlem
Jag kommer att ha minst 7 nätter på Mandalay Bay i Las Vegas som om jag förstår det rätt räknas som Hyatt (hotellet kommer i alla fall upp om man försöker boka via hyatts hemsida).
Någon som har koll på om det är möjligt med statusmatch till Hyatt Diamond, har IHG Platinum, HHG, Accor Platinum om det kan hjälpa vid en eventuell statusmatch.
Tror de har slutat med sin Diamond Challenge tyvarr. Ratta mig garna om jag har fel!
 

RonnieK

Medlem
Ja, de har slutat med den Diamond Challenge som de brukar ha haft årligen. En av anledningarna tycks vara att de inte haft möjlighet att "stänga av" de fyra DSU:er som man automatiskt får då man når Diamond (vilket man blev direkt i denna challenge).

Hyatt har löst detta genom att skapa en ny variant - E|ite Tier 0ffer 2O15. En skillnad mot den tidigare är att man måste ha 12 nätter innan man faktiskt blir Diamond. En annan är att man inte längre matchas via status i annan kedja. Istället är det upp till det individuella hotellet att registrera dig i denna challenge. Dvs i praktiken får man kontakta ett hotell, lämpligen ett där man har bott eller har kommande bokningar, och fråga snällt efter en registrering.

Det kan låta avskräckande men för den som är intresserad är det förmodligen ganska enkelt i praktiken. Jag själv kontaktade två hotell via epost (där jag bodde senast och där jag har min nästa stay) och bägge svarade två dagar senare med att de gladligen registrerat mig. På mitt konto ser jag att min Platinum-status blivit förlängd två månader. Eftersom jag redan har 12 nätter bokade med DSU:er från förra årets challenge så kommer jag bli Diamond på riktigt ett år och få fyra nya DSU:er :)

elt15.png
 
Toppen