Senaste nytt

Vilken är bästa inriktningen att satsa på nu?

Stefan62

Medlem
Jag har sökt, men inte hittat någon tråd som sammanfaller med denna, men om det trots allt finns så slå gärna ihop dem :)

  • USDM slås samman med AA och man vet inte riktigt vad som händer, men säkert är att det är några förbättringar och några försämringar.
  • Lifemiles ändrades under hösten 2014 till att bli lite "dyrare", men är fortfarande väldigt flexibelt.
Om man har inriktningen att "köpa miles" för att använda vid C- och F-resor - vilket bonusprogram ska man satsa på då?

Eller är det så att det nu är slut med något motsvarande USDM-resor, typ F till en 1/7-del av normalpriset?

Hur tänker Ni andra?
 

Stefan62

Medlem
Det är förändringens tid så mitt råd är: Köp inte miles om du inte tänker att använda dem snabbt.

Tack för svar - betyder det som en konsekvens även att om man har många miles så bör man använda dem snabbt eller är det bara köpet Du menar man ska undvika om man inte har en bokning på gång?
 

Glenn E

Medlem
Jag håller ögonen öppna efter en bra kampanj i samband med att USDM slås ihop med Aadvantage.
Det är ändå fortfarande ganska bra priser med Aadvantage poäng resor i F ifall de har en klassisk USDM halva priset kampanj för att köpa miles.
Iallafall för oss som tyvärr drabbats av FCS.;)
Dessutom vill jag prova Etihad F om det går men jag har ingen aning ifall det går att få tag på sådana bonusplatser.
Annars satsar jag på EB resor med Amex 2-4-1 från och med nästa år.
 

Dr. Miles

Expert
Tack för svar - betyder det som en konsekvens även att om man har många miles så bör man använda dem snabbt eller är det bara köpet Du menar man ska undvika om man inte har en bokning på gång?
Jag vet att det är oartigt att svara på en fråga med en fråga men du kan fundera så här:
Här olika bonusprogram blivit bättre nu än förut sedan du började att köpa miles?
Om svaret är ja, då finns det hopp. Om svaret är nej, då vet du vad du ska göra. :)
 
Toppen