Senaste nytt

Four Seasons Hotel London

Någon som har testat Four Seasons i London? Vilket av dem är bäst tro? Eller finns det andra hotell som ger bättre pang för pengarna?
Edit: Har sökt men inte hittat någon vettig info om detta på forumet.
 

HON-II

Medlem
Det finns två FS i London: FS Canary Wharf som är OK med rum som ahr en mycket fin vy över Thamsen, men det är bara en god idé att bo där om man har business i närheten. Four Seasons Park Lane är det gamla Intercontinental. Det har renoverats inuti efter det att FS har tagit över stället. Exteriören är fortfarande mycket trist. "Park Lane" är att ta i. Det ligger på Hamilton Place snett mittemot Metropolitan Hotel och original-Nobu London. Om man vill ha bättre bang för marginellt lite mer "bucks" finns det mycket få hotell som bräcker Dorcester, fr.a. rummen som vetter mot Park Lane och har en vy över parken.
 

HON-II

Medlem
Istället för FS Canary Wharf (som i och för sig har rum med fin vy över Thamsen, men som ligger för långt bort från centrum) kan jag varmt rekommendera det nyrenoverade Savoy, som har rum med en fantastisk vy över Thamsen.

DSC04386 copy.jpg
Vy från rummet på Savoy en grå februaridag

DSC04392 copy.jpg
Sängen i juniorsviten

DSC04391 copy.jpg
Utsikten (dock inte vädret) är magnifik
 

Bamsefar

Medlem
Jag (och min fru) brukar bo på FS London Park Lane, så pass att vi känner chefen (och förra chefen) - så min åsikt skall kanske tas med en nypa salt: Jag gillar det, dock rummen kan vara något mindre i storlek jämfört med normal FS standard, men normalt sett helt okej. Vi gillar även bar lounge delen, och gärna lite Afternoon Tea - och när man som jag har rätt stora krav på matten (allergisk mot gluten/mjölkprotein/soja/råa ägg/skaldjur/avocado) så kan det vara bra att veta att dom aldrig misslyckats eller gjort mig sjuk. Det sagt, det finns fantastiskt bra restauranger i London - så brist på god mat är det då 17on inte.

En fördel med FS Park Lane, som mycket riktigt inte alls ligger på Park Lane, är att det är gångavstånd (för oss förvisso) till allt nödvändigt (för oss). T.ex. tar det inte så mycket tid att gå till Harrods. Och man kan ta tunnelbanan direkt från Heatrow till FS Park Lane, bara ett par minuters gångväg (till och med i regn är det okej).

Det skrivet: Visst 17on finns det alternativ till FS - men jag bor som sagt bara på FS Park Lane när jag är i London...
 
Toppen