Senaste nytt

Lounge recension - The Westin Grande Sukhumvit Bangkok

M

Monkey_Class

Guest
Vet inte om man lägger tråden i det här delforat så om det är fel så kan moderaten flytta det hela :)

Tänkte försöka dela med mig av mina intryck från SPG lounger (och andra).
Loungen ligger på 24:e våningen och består av 4 st rum där det första, där man går in, även fungerar som inchecking för Platinum Pref gäster.
Till höger ligger ett litet mindre rum med ett par bord och stolar blandat med några fåtöljer.
Åt vänster kommer man in i rummet där tilltugg/mat serveras. Även här finns det ett par bord med stolar. Fortsätter man vidare så kommer man till det sista rummet där "baren" finns. Den består av en liten byrå där det finns ett bas behov av det ma behöver; 2 röda och ett vitt, Gin, Vodka, Whiskey och några andra sorter. Vinet byts ut med jämna mellanrum och i regel är det mellanklassviner (100 - 150 kr systembolagsnivå) från hela världen och olika druvor.
Det är icke självservering utan serveringen tas hand av 2-3 personer beroende på hur fullt det är.
Matutbudet är ganska OK. 4 varma rätter, varav minst en veg. Soppa med olika tillbehör.
Utöver det finns det gott om frukt, kakor, sötsaker, sallad, kallskuret, bröd, kalla grönsaker och ffa OSTBRICKA. Jag är en sucker för ost och just ostbrickan är riktigt bra med en bra variation mellan hårda och mjuka, lagrade och icke lagrade, ko- resp fär/get och grön/blå mögel ostar utöver den "vanliga" kittosten.
Tyvärr så finns det en del gäster som inte riktigt vet hur man skall skära upp/ta ost så det kan vara lite "slabbigt" ibland.
Det är ganska bra ljudvolym på sorlet, förutom när amerikanare eller dragna asiater utgör huvudelen av klientelet.
Stolar/fåtöljerna och den observanta personalen bidrar till att man lätt "råkar" ta en GT extra :)
Sitter man med "scenic" view så får man se en typisk Bangkok city line utanför.
Öppettiderna vid coctail hour är 17:30 - 20:00 där det är som tätast mellan 18:00-19:15 ung.
Frukosten är rejäl och saknas något så är det bara beställa så tillagas det nere i restaurangen. Basutbud med bröd (kan vara bättre) av olika sorter. Allt från "wonderbread" (måste ju blidka amrisarnas peanut/jelly tarm :) )
Ägg i vanligt utbud, dock saknas kokt, men det kan man beställa. Det varma innehåller i regel scrambled egg, omelett (olika dag för dag), korvar, bacon, hash brown och miso soppa (den är fin).
Jag brukar beställa 2 stekta laxskivor och det får utan gnäll.
Frukter, yoghurt, mussli (3 sorter - där en alterneras), kallskuret, olika stekta grönsaker, ostar och sötsaker i varierande mängd och inriktning.
Den är fullt tillräcklig i regel. Vill man ha ett betydligt bättre utbud så är det bättre (och snabbare) att gå till den vanliga restaurangen.
Tycker dock att lugnet i loungen uppväger det litet magrare utbudet i jmf med restaurangen.
Olika morgontidningar finns också.
Överlag så tycker jag att loungen håller en högre standard än vad man kan förvänta sig i förhållande till SPG klassen så i min bok är loungen 4 mot SPGs hotellklass 3.

Westin
09.jpg


Ingången - SPG check-in till höger

08.jpg


Vy sett rakt igenom om man går till vänster

1.jpg


Baren

01b.jpg


"Sky line" view

2.jpg


Varmrätts "hörnan"

07.jpg


Friterad fisk med färsk svartpeppar och lime Mayo

03.jpg


Lite frukt

06.jpg


Lite sallad

05.jpg


Ost hörnan

04.jpg


Min resekamrat - Mr Gin and T

02.jpg
 
Last edited by a moderator:

Voyageur

Medlem
Trevlig läsning! Gick nyss förbi Westin på kvällspromenad mot egna hotellet och gick i tankarna hur executive floor såg ut :) kan förtälja att på intilliggande The Continent Hotel är den inget att hurra för. Imorn blir det Sofitel istället!
 

Voyageur

Medlem
Kan jag göra! Gärna med lite bilder så ska se och försöka få in en liten recension imorn om den! Kan säga dock att den håller för alla förväntningar! Sofitel i sitt esse!
 
Kan jag göra! Gärna med lite bilder så ska se och försöka få in en liten recension imorn om den! Kan säga dock att den håller för alla förväntningar! Sofitel i sitt esse!
Jag har försökt hitta denna recension men jag är inte riktigt vän med recensions-delen... Håller just nu på att försöka ta reda på var vi skall bo i Bangkok. Hur var Sofitel?
 
Toppen