Senaste nytt

SAS Stockholm-Hong Kong - linjen tillfälligt inställd

Higgan

Medlem
Fick precis mail från resebyrån där jag bokade min flight den 10:e September på SAS premiären till Hong Kong från Stockholm. Tydligen så har SAS ställt in flighten tills vidare. Mer info kommer på fredag eller nästa vecka. Jag pratade med en av sas:s kaptener på lång-linjerna. Enligt honom ska det ha varit problem med tillstånden. Någon som vet mer? Det går att boka fortfarande på deras site dock..
 

agehall

Medlem
Det som har sagts är ju att det är problem med någon formalia. Därför är biljettförsäljningen stoppad. Men det har inte sagts något om att de ska "dra in" linjen. Det tror jag inte de kommer att göra heller, men däremot kanske den inte kommer igång exakt när de tänkt sig.
 

Higgan

Medlem
Det som har sagts är ju att det är problem med någon formalia. Därför är biljettförsäljningen stoppad. Men det har inte sagts något om att de ska "dra in" linjen. Det tror jag inte de kommer att göra heller, men däremot kanske den inte kommer igång exakt när de tänkt sig.
Skönt att höra! Tack.
 

agehall

Medlem
Det kanske är läge att ändra rubriken lite? Det är ju högst obekräftat och rätt osannolikt att SAS skulle dra in linjen.
 

Ricci

Medlem
Det kanske är läge att ändra rubriken lite? Det är ju högst obekräftat och rätt osannolikt att SAS skulle dra in linjen.
Precis, den prestigeförlust tror jag inte SAS vill ta.....dock tror jag att den kommer att utvärderas 2016. Det som kan påverka den är t ex om/när Cathay börjar flyga HKG-CPH 2016/2017 när de fått sina nya A350.
 
Toppen