Senaste nytt

SAS Lounge Helsingfors - access med Finnair biljett?

Banja1982

Ny medlem
Hej,

Flyger inom kort till USA med byte i Helsingfors, tänkte prova på SAS Lounge där. Är Eurobonus guldmedlem, dock flyger jag med Finair och byte i New York till American Airlines.

Ger mitt eurobonus gold tillträde till loungen?

Stort tack för svar!
 

Jonas C

Medlem
Tyvärr ingen access då du inte flyger med Star Alliance. Dock är SAS Lounge i Helsingfors knappast värt ett besök i min mening.
 

trekker

Medlem
Tyvärr ingen access då du inte flyger med Star Alliance. Dock är SAS Lounge i Helsingfors knappast värt ett besök i min mening.
Dar tycker jag du har fel. Den loungen ar battre an SAS Gold pa ARN da den har battre mat och ar mycket lugnare. Dock sa har de ingen starksprit och vinsortimentet ar inget vidare, sa om det ar detta man ar ute efter sa ar ju loungen ingen hit.
 

trekker

Medlem
Hej,

Flyger inom kort till USA med byte i Helsingfors, tänkte prova på SAS Lounge där. Är Eurobonus guldmedlem, dock flyger jag med Finair och byte i New York till American Airlines.

Ger mitt eurobonus gold tillträde till loungen?

Stort tack för svar!
Som @Jonas C sager sa far du inte tilltrade till en one world lounge med star alliance kort. Men fyll i lounge meeting traden nar du ar pa plats att du vill bli gastad sa kanske nagon ar dar och kan slappa in dig.
 

trekker

Medlem
Är på plats just nu, fatet är överfyllt FYI.
Jag kommer passera HEL pa fredag morgon men med AY vilket betyder att fatet ar overvakat av loungereceptionen - svart att ta mer an en nave da :( Kanske kan bli en pa vagen in och en ut om man inte gar fram och tillbaka mellan premium och business forstas......
 
Toppen