Senaste nytt

Bangkok Suvarnabhumi: Gå från arrival till departures?

Revisorn

Ny medlem
Som rubriken antyder, är det möjligt att gå från arrivals (ankommer med Thai från Sthlm) till departures (för att checka in på Cebu Pacifik-flyg till Manila) på Suvarnabhumi?
 

Dr. Miles

Expert
Som rubriken antyder, är det möjligt att gå från arrivals (ankommer med Thai från Sthlm) till departures (för att checka in på Cebu Pacifik-flyg till Manila) på Suvarnabhumi?
Menar du byte på air side eller på land side?
Oavsett det går att gå (promenera) från arrivals till departures.

Det finns säkerhetskontrollen om du byter på air side.
Om du byter på land side, behöver du:
  1. gå genom immigration
  2. hämta väskan (om du har checkat in)
  3. gå genom tullen
  4. gå upp för trappan till departure
  5. gå till check in (om du inte har checkat in eller vill checka in bagaget)
  6. gå genom säkerhetskontrollen
  7. gå genom immigration
  8. du är framme på air side av departures
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Ja, men jag TROR att du måste in i landet och vända om du har incheckat bagage. Tänk på att köerna brukar vara långa på morgonen då Thai anländer. Gör en snabb överblick över flödet, ibland är det mindre kö bortom den prioriterade passkontrollen som ligger mellan diskarna för icke prioriterade resenärer.

Har du inte incheckat bagage kan det vara så att Cebu Pacific har en transfer disk som du kan använda. Se nedan "guide":

International to International (no boarding pass) - Suvarnabhumi Airport Thailand Official Website - Bangkok Flights Bangkok Airport Suvarnabhumi Airport (BKK)
 

Voyageur

Medlem
Finns det mån tro fast track genom immigration på vägen ut från Subvarnabhumi? Det erbjuds ju fast lane på vägen in i vissa fall, men det är oftast på utvägen som immigration köerna är sinnessjukt hemska!
 

011430121

Medlem
Finns det mån tro fast track genom immigration på vägen ut från !
Ja kommer du med BA och har rest i C så får Du fast track, samt om du är över 70 år, eller har små barn vet inte om det är någon åldersgräns, det gäller oavsett vilket bolag eller kabinklass du rest i, självklart är det flera bolag som ger fast track men dessa har jag inte koll på, kan inte påminna mig om att jag har fått det på TG, fick det inte nu i januari.

Detta är ingen uppmaning,Thailand är ett land där en liten slant kan ge att man får en fördel så som att man kommer fram lite snabbare i te.x en kö.
Våp taxichaufför blev stoppad av polisen för vi hade kört över en spärrlinje det kostade "bara" 100 Bath till konstapeln, sedan var alla nöjda, även taxichauffören för vi gav honom 100 Bath extra.
 
Last edited:

Ziplock

Medlem
Detta är ingen uppmaning,Thailand är ett land där en liten slant kan ge att man får en fördel så som att man kommer fram lite snabbare i te.x en kö.
Våp taxichaufför blev stoppad av polisen för vi hade kört över en spärrlinje det kostade "bara" 100 Bath till konstapeln, sedan var alla nöjda, även taxichauffören för vi gav honom 100 Bath extra.
Helt sant, men just på flygplatsen ska man nog undvika att börja vifta med sedlar för att skaffa sig fördelar.
 

Jacob

Medlem
För att nyttja fast track vid både ankomst och avresa krävs att man får ett särskilt fast track-kort. För de flygbolag som betalar för denna tjänst delas dessa ut av kabinpersonalen på flyget innan landning (vid ankomst) eller vid incheckningsdisken (vid avgång). Dessa brukar signeras med datum så funkar i alla fall regelmässigt inte att använda den vid senare tillfälle.

Det är inte alla bolag som delar ut dessa.
 

AABack2ARN

Medlem
På Cathays flyg var de inte daterade så vitt jag minns. Dock tror jag att de var stämplade med CX så det är väl tveksamt om de fungerar med någon annan biljett.
 
Toppen