Senaste nytt

Nytt flygbolag startar all-business class mellan London och New York

Jacob

Medlem
All det finns stor efterfrågan på affärsresor mellan finansmetropolerna London och New York är det ingen tvekan om, trots detta har det varit svårt med renodlade businesslösningar på sträckan. Flera har försökt, de flesta har fått lägga ner. Nu gör ytterligare ett flygbolag ett försök - La Compagnie. Linjen kommer gå från flygplatsen Luton norr…
 

johan_fbg

Medlem
Ser fram emot den första recensionen på BC, de få jag läst på nätet om Paris - New York är inte så övertygande.

Får det förresten till fyra avgångar per vecka: måndag, onsdag, fredag och söndag.
 

Jacob

Medlem
Får det förresten till fyra avgångar per vecka: måndag, onsdag, fredag och söndag.
De sade själva att de skulle börja med tre och successivt utöka till sju (dvs dagliga) avgångar under året. Så gissar att det beror lite på när man tittar.

Ser också fram emot en rapport. Stolarna är ju modellen äldre och saknar bl.a. underhållningssystem, samtidigt är det onekligen bra priser.
 

Dr. Miles

Expert
Spontant tycker jag att turtätheten är för låg för att kunna locka affärsresenärer.
Det behövs nog mist en avgång i båda riktning varje dag.

Sedan får dessa nykommet flygbolag samma problem som andra liknande flygbolag hade förut (och även Norwegian har idag).
Vid eventuell strul (försening/inställt flyg) är de extra sårbara och därför många affärsresenärer kommer fortsättningsvis välja något nätverksflygbolag (som tillhör i någon av tre flygallianserna)
 

johan_fbg

Medlem
De sade själva att de skulle börja med tre och successivt utöka till sju (dvs dagliga) avgångar under året. Så gissar att det beror lite på när man tittar.

Tittar man på deras egna hemsida är det ganska tydligt att de börjar med fyra avgångar, sedan fem efter en månad ungefär och sex avgångar från 1:a juni.

Skärmklipp 2015-02-04 11.05.29.png
 

Jacob

Medlem
Tittar man på deras egna hemsida är det ganska tydligt att de börjar med fyra avgångar, sedan fem efter en månad ungefär och sex avgångar från 1:a juni.
Ah ok. Då står det fel i pressinfon de skickat ut i så fall.

La Compagnie will initially offer three weekly round trip services up to daily flights by the end of 2015.

Men det är ju så klart bättre med fyra. :)
 

adamG

Medlem
Anledningen varför jag tror att dom här bolagen sällan lyckas är för att man underskattar känslan den berömda vänstersvängen ger. Lägg där till prio boarding och lite annat smått o gott så är det helt enkelt en vanlig fåtölj man sätter sig i. Helt enkelt att man känner sig lite speciell jämfört med dom "in the back of the bus" så att säga. Provocerande, javisst! men jag personligen tror det är såpas för dom som inte flyger business/first var och varannan dag.

Detta kanske bara säger mer om mig än om någon annan dock :)
 

perhall

Medlem
B757 är ju inte ett särskilt roligt flygplan att åka med. Bullrigt och trångt i den meningen att det är narrow body och ger väldigt mycket B737-känsla. Hade nog hellre åkt Premium Economy med bra bolag och ha ombokningsmöjligheter, hjälp vid förseningar och lounge access.

Det händer att jag åker IcelandAir och tanken har slagit mig att Saga Class som väl motsvarar detta erbjudande ungefär, precis som United long-haul i slitna 757:eek:r, ändå är bra mycket sämre än wide-body BC. Åkte BC med Swiss och strax därefter IcelandAir, och sen Aeroflot (Presidential Class), man ska inte underskatta skillnaden i flygplanstyp.
Per
 
Toppen