Senaste nytt

Reportage om Norwegian long haul

Interessant!

Nogen der har fløjet Economy på Dreamlineren (evt. med Norwegian)? Dem der bliver interviewet får det til at lyde som om Dreamlineren er "land of milk and honey".

Selv har jeg fløjet longhaul economy med de fleste gængse flytyper og det er da +- samme oplevelse, ja der er da forskel på nyt vs. gammel, men så fantastisk kan Dreamlineren da ikke være? Servicen kan vel næppe være det der trækker, man skal jo betale for alt...
 

pep

Medlem
Interessant!

Nogen der har fløjet Economy på Dreamlineren (evt. med Norwegian)? Dem der bliver interviewet får det til at lyde som om Dreamlineren er "land of milk and honey".......
Economy paa 787 er virkelig det vaerste jeg har oplevet i nyere tid mht. plads, medmindre man faar Exit saeder med benplads (dvs. saederne i siderne). 3 x 3 x 3 konfiguration er meget klemt. Business er derimod top notch...Har floejet 787 med ET og QR
 
Economy paa 787 er virkelig det vaerste jeg har oplevet i nyere tid mht. plads, medmindre man faar Exit saeder med benplads (dvs. saederne i siderne). 3 x 3 x 3 konfiguration er meget klemt. Business er derimod top notch...Har floejet 787 med ET og QR
Hahahah! Nu ved jeg ikke om du har set klippet, men Norwegians Economy på Dreamlineren bliver rost så meget så man skulle tro det var en form for Private Jet eller lignende ( :rolleyes: ).

Det lyder til at Norwegians marketing afdeling ikke har arbejdet forgæves når det handler om at sælge produktet... :)
 
  • Gilla
Reactions: pep

mjulven

Medlem
Economy på Norwegians 787 fungerar bra med avseende på stolen och IFE. Jag är dessutom rätt lång (190cm) och hade inga problem med benutrymmet. Det skall dock sägas att på "nattresan" så hade jag en plats med extra benutrymme.Den service som erbjuds däremot är under all kritik. Detta då det kan ta väldigt lång tid för dom att få ut mat etc eftersom inte alla ska ha. Dessutom så har dom inte så stora lager av "beställningssortimentet" om bord, vilket gör att det kan ta slut. När det kommer till förseningar så är det bara att hoppas på det bästa.

Fördelen med Norwegian (för den snåla) är att dom flyger direkt till OAK, LAX och FLL från ARN, något som gjort att jag flugit med deras 787 av den anledningen. Skulle ALDRIG flyga med dom annars.
 

DrKlas

Medlem
Nogen der har fløjet Economy på Dreamlineren (evt. med Norwegian)?

Jag flög med ANA i juni 2013. Då var konfigurationen 2-4-2 och sätena var av en typ som inte gick att fälla bakåt. För att luta sätet åker dynan istället framåt och alltså påverkas ens benutrymme inte av hur personen framför justerar sin stol.

Med den konfigurationen var det den bästa longhaul ekonomi jag åkt när det gäller sittplatsen i ett normalt säte. Stora fönster och rymliga toaletter var ytterligare två bra saker.

Tyvärr bestämde sig ANA en tid efter min resa för att ändra till 3-3-3-konfiguration med vanliga säten och om jag minns rätt, ytterligare en sätesrad. Upplevelsen nu tror jag skulle bli väldigt annorlunda, vilket styrks av @pep. Slutsatsen får väl föga förvånande bli att sätestyp och -konfiguration är betydligt viktigare än flygplanstyp.
 

rob74

Medlem
Jag flög Dreamliner med Thai häromveckan. I Business...
Vad är det som är så märkvärdigt? Egentligen... Större fönster o lite coola leds i kabinen.
747 och A380 hamnar över det på min lista.
 

agehall

Medlem
787 är inget speciellt alls imho. Jag försöker faktiskt undvika den typen för att jag tycker den är sämre än många andra flygplanstyper. Sedan går det ju inte att generellt säga något om hur det är att sitta i en viss kabin i en viss flygplanstyp eftersom olika bolag kan ha olika inredning.
 

rob74

Medlem
Får se vad jag tycker om kabinen när jag åker PER-BKK. Då är det dagflygning. På nerresan lyckades jag rätt bra med min föresats att supa ner mig i F-loungen för att sedan däcka och sova mig igenom nattflygningen. Avgång 23:55 och ankomst (runt 20 min för tidigt) 07:30...

Åt ju huvudrätten som serverades och hade några givande minuters samspråk med en ytterst charmerande äldre dam i stolen bredvid mig. Så jag hann ju känna in kabinen lite iaf..
 
Last edited:

Pho

Medlem
Hahahah! Nu ved jeg ikke om du har set klippet, men Norwegians Economy på Dreamlineren bliver rost så meget så man skulle tro det var en form for Private Jet eller lignende ( :rolleyes: ).

Det lyder til at Norwegians marketing afdeling ikke har arbejdet forgæves når det handler om at sælge produktet... :)

Nu har jag tittat igenom klippet och jag måste säga att jag inte alls fick samma uppfattning om att Dreamlinern rosades så extremt av resenärerna. Det enda som framgick vad jag förstod, var att de ansåg de inhyrda flygen från HiFly vara extremt mycket sämre än Dreamlinern i komfort och framförallt städning!

Fast kanske jag missförstod en del då danska trots allt inte är mitt modersmål.
 
Toppen