Senaste nytt

Ändra bonusprogram på en award biljett

frta02

Medlem
Jag har en award biljett genom SAS EB som då visar mitt EBS nummer. Kan jag utan att "förstöra" ngt ändra FFP på en AWARD biljett? I det här fallet skulle jag istället vilja ha mitt A3*G på biljetten.

Underlättar vi t ex lounger, priority check-in/boarding osv.

Tack så länge.
 

fcx

Medlem
Mina erfarenheter om att resa på EB-awardbiljetter:
Vid incheckning över disk kommer inte statusen med på boardingkortet (även om FFP är i bokningen)
Vid incheckning i automat kan man själv registrera FFP, och då kommer statusen med på boardingkortet (åtminstone EB-status).
 

Jonas C

Medlem
På LOTs "Mange booking" kommer jag inte ens in. Får felmeddelande. Däremot kommer jag in på LH sida och kan fylla i FFP men det sparas inte.

Någon annan idé?

Annars får jag får testa i automaten på Arn som @fcx nämner.
Testa i automaten eller uppsök en manuell disk så brukar de kunna lägga in statusen direkt. Annars går det att fixa i loungen.
 

dino_81

Medlem
Vid incheckning i automat kan man själv registrera FFP, och då kommer statusen med på boardingkortet (åtminstone EB-status).

Instämmer (iaf delvis) med dig. Senast jag provade var sommaren 2013 på Landvetter.

EB-award och jag lade in mitt nyvunna A3*G vid incheckning i automat eftersom detta inte var möjligt via sas.se. Fick dock fel status (A3*B) på boarding card men det var inga problem i lounge.
 

frta02

Medlem
På vissa flygbolags hemsidor kommer jag in på "Manage my booking" men på t ex LOT och Avianca får jag bara felmeddelanden.
Uniteds sida fungerar men fältet FFP är låst. På LH kommer man in och kan ange FFP men det sparas inte.

Måste ju finnas ett sida där detta går att ändra....
 

Dr. Miles

Expert
På vissa flygbolags hemsidor kommer jag in på "Manage my booking" men på t ex LOT och Avianca får jag bara felmeddelanden.
Uniteds sida fungerar men fältet FFP är låst. På LH kommer man in och kan ange FFP men det sparas inte.

Måste ju finnas ett sida där detta går att ändra....
Förr i tiden kunde man ändra FFP numret på en bonusresabokning i Amadeus bl a på SAS Australisk webbsida, Lufthansa, LOT. Men det har slutat att fungera runt 2013-2014.
 
Toppen