Senaste nytt

Bulkhead front och overhead bin

A

Aurora

Guest
Vet inte om det har vært diskusjon om dette før, i såfall link meg gjerne dit (forsøkte å google :) ).

Når man sitter framst i kabinen, altså ved bulkhead, så får man ikke ha håndbaggasje eller jakker liggende på fanget, på gulvet etc, og man har ingen stol å putte det under.
Allikevel så er ikke overhead bin over disse radene "holdt av" til disse setene. Hvorfor er det egentlig sånn?

Jeg sitter i 70-80% av tilfellene på disse bulkhead-radene da jeg synes det er mest behagelig (sitter nok igjen fra flygrädsla, føles mer luftig etc). Men jeg boarder også i 70-80% av tilfellene sist, fordi jeg heller inte gillar att sitte ombord i flyet i 10-15 minutter mens folk sakte skufler seg nedover kabinen. Noen ganger får jeg og crewet store problemer med å få en liten veske/ryggsekk klemt bort i et skap fordi jeg er sist og alle som sitter bakover har funnet ut det var hendig å putte sin baggasje der hvor vi som sitter på bulkhead-row MÅ ha baggasjen i overhead bin.

I lys av programseren "inte OK": är det OK att fylla opp overhead bin som er lokalisert over bulkhead-radene, hvis du inte sitter i bulkhead? Tenker du over det? Burde det vært en liten notis om at halva rommet är reserverad för bulkhead-pax? :)
 

Delayed

Medlem
NEJ. De som stoppar sina prylar i en binge där de inte sitter borde imho kastas av och aldrig få flyga igen.
Men vad gör man om det är proppfullt ovanför ens egen stol? Jag kan nog erkänna att jag letar rätt på närmaste fria plats, som ibland kan vara flera rader bort.
 

agehall

Medlem
Men vad gör man om det är proppfullt ovanför ens egen stol? Jag kan nog erkänna att jag letar rätt på närmaste fria plats, som ibland kan vara flera rader bort.

Man tar inte plats från en rad där folk inte får ha handbagage på golvet iaf...

Som tur är lider man sällan av det här problemet. Först på är mitt motto!
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ja det här är något jag sett många gånger, folk stoppar in när dom ser en lucka och promenerar låååångt bak. Därav min tanke att ta deras bagage :D
 
Toppen