Senaste nytt

Arlanda flygplats bygger ny shoppinggata

Jacob

Medlem
Ingen större tvekan om var detta kommer ligga i alla fall.

Arlanda-terminal-5-nytt-shoppingomr%C3%A5de.jpg
 

Flyer

Medlem
Roligt att det händer något! :) Det behövs verkligen! Arlanda kan ju vara en av de tråkigaste flygplatserna
 

jsn

Medlem
Snälla rara söta ARN gör en smitväg från Fast Track så man smidigt kommer direkt till lounge, jag vill inte behöva kryssa mellan ännu fler turister som behöver slå ihjäl några timmar innan deras flyg går. På flygplatser som satsar på sina frekventa resenärer brukar det vara väldigt lätt, snabbt och smidigt att ta sig till loungen efter säkerhetskontrollen.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Snälla rara söta ARN gör en smitväg från Fast Track så man smidigt kommer direkt till lounge, jag vill inte behöva kryssa mellan ännu fler turister som behöver slå ihjäl några timmar innan deras flyg går. På flygplatser som satsar på sina frekventa resenärer brukar det vara väldigt lätt, snabbt och smidigt att ta sig till loungen efter säkerhetskontrollen.

Ja kan CPH så kan ARN. Sjukt osmidigt att behöva ta en rejäl promenad.
 

Traveller

Medlem
Själva ombyggnationen har ju redan startat och skall som sagt vara klar i mars. Precis som någon tidigare skrev skulle jag verkligen vilja se att man slipper gå igenom hela "spritbutiken" efter säkerhetskontrollen på ARN 5. En totalt onödig omväg, framför allt om man är sen.
 

johisco

Medlem
Både svenskar och besökare från andra länder är ju väl medvetna om att det som regel aldrig är billigare att handla lyxartiklar i Sverige jämfört med andra länder. Antingen är det i stort sett samma nivår, eller så är det billigare i andra länder. Det gör att väldigt få skulle få för sig att köpa lite dyrare artiklar där.
Helt fel faktiskt. Lyxmärken som jag nämnde är inte alls dyra i Sverige jämfört med andra länder, i många fall billigare. Och med 20% ytterligare rabatt på redan bra priser är det många utomeuropeer som gör fynd här.

Gå in på Louis Vuitton, Prada eller någon av Rolexbutikerna så har alla minst en kines anställd. Och några av butikerna gömmer till och med varor för att de är trötta på att "engånskunder" de aldrig ser igen köper allt.

Edit. Gjorde lite snabb research. Med dagens svaga krona gör en amerikan ett rejält fynd här i Sverige. En väska jag själv köpt nyligen från LV är 70%(!!) dyrare för en amerikan att köpa hemma än här i Sverige!
En Keepall 45 med axelrem kostar alltså 1720 dollar i USA vilket är runt 14 000 sek att jämföra med 10 300 på Stureplan som blir 8 240 efter momsbortfall!
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag fattar inte varför det alltid ska vara så fruktansvärt mycket butiker på flygplatser. Helt meningslöst imho och de är mest ivägen. Håller även med @Traveller om att spritbutiken efter säkerhetskontrollen på ARN T5 är helt galen. Varje gång jag kommer dit så blir jag skogstokig på alla idioter som ska stanna och titta på varenda flaska men gör det mitt i gången.
 

Dr. Miles

Expert
Swedavia bevisar återigen att deras fokus är att driva shoppingcenter och inte flygplatser.
Ja, när staten kräver att många statliga organisationer ska vara vinstdrivande företag, vad Swedavia ska göra annars?
Införa extra betald Fast track för dem som inte vill passera Tax-free butikerna?
 
Toppen