Senaste nytt

Jag älskar St Regis

Jag bodde på St Regis Abu Dhabi före jul och det var ruskigt bra. Uppgraderad till en Grand Deluxe Suite med personal butler.

Min Butler var grymt trevlig, kom upp till rummet på 37:e våningen och vi pratade länge - han hämtade kaffe och förberedde mina kläder för avresan. Pressade byxor, skjorta och kavaj, putsade skorna.

Innan avresa (06:30) från hotellet väntade en påse med croissanter och cappuccino för att avnjutas på väg till flygplatsen.

Personlig service - genomtänkt och väl utfört. Första gången på St Regis men i övermorgon testar jag igen. Vad har ni för erfarenheter?
 

Senator

Moderator
Jag bodde på St. Regis i Washington DC när jag fyllde 40 med min kompis som är SPG Platinum. Inte superimponerat. Jag tror dock kombinationen av St. Regis + Status + Mellanöstern/Asien blir något annat..
 

rvarttinen

Medlem
Har inte provat St:Regis ännu, men väldigt sugen att testa St:Regis på 3:e gatan i San Francisco (Starwood Hotels & Resorts), ett kvarter från nuvarande favoriten W SF.
St:Regis SF har bland annat pool och är högre (bättre vyer) än W som tagit bort sin pool. Dock, rumspriserna är betydligt högre också. Utifrån påminner det mer om ett finare brf-komplex än ett hotell.
 

Per N

Medlem
Vilket av St Regis i Abu Dhabi bodde du på, det på Corniche eller Saadiyat Island? Jag var där och rekade för en månad sedan och tänkte boka in en vistelse i juni. Dom hade tyvärr inte möjlighet att visa något rum men lobbyn gav i alla fall en väldigt positiv känsla. Jag har testat St Regis i Bangkok ett par gånger när det var relativt nyöppnat men tyvärr för många misstag av personalen för att bli imponerad.
 

flybob

Medlem
Har provat St. Regis i Singapore och San Francisco. I San Francisco fick vi ingen butler och även om rummet var mycket trevligt så var det inget speciellt.
I Singapore fick vi en butler men det gjorde varken till eller från. Nog för att han fixade en ishink till Krugen och lämnade av dry cleaning men annars hade vi inte mycket med honom att göra.
Rummen på båda var mycket trevliga men servicen lämnar en del att önska med tanke på prisklass.
 
Vad har du för status hos SPG och vad hade du bokat för rum?

SPG Gold - bokat billigaste rumsnivån: Superior King Size. Betalade ca 1700kr/natt.

Vilket av St Regis i Abu Dhabi bodde du på, det på Corniche eller Saadiyat Island? Jag var där och rekade för en månad sedan och tänkte boka in en vistelse i juni.

Corniche bodde jag på. Stranden utanför och en schysst Beachclub.

Har provat St. Regis i Singapore och San Francisco. I San Francisco fick vi ingen butler och även om rummet var mycket trevligt så var det inget speciellt.
I Singapore fick vi en butler men det gjorde varken till eller från. Nog för att han fixade en ishink till Krugen och lämnade av dry cleaning men annars hade vi inte mycket med honom att göra.
Rummen på båda var mycket trevliga men servicen lämnar en del att önska med tanke på prisklass.

Intressant! Vi bor fyra nätter på St Regis Singapore fredag-tisdag. Har fyllt i deras formulär för Butlerservice som jag fick via mail och berättat lite om våra speciella önskemål (har två småbarn med oss). Återkommer med mina tankar!

Planerar St Regis Bali veckan därpå.
 

ucce

Medlem
Har bott på St Regis Punta Mita som guld (upgraderad en kategori) och St Regis Le Morne Mauritius som plat (uppgraderad till junior svit vid stranden). Förlovade mig i Punta mita och de ställde till med veritabel blomster show inne på rummet :)

Jag ser framförallt värdet av butlerservicen och den personliga touchen när man bor på resortliknande ställen där men spenderar mycket eller all tid på hotellet - vet inte riktigt vad jag skulle med det till på en storstadsweekend eller jobbresa?
 

HON-II

Medlem
Det ursprungliga St. Regis står på 55 gatan / 5th Ave. i New York och är ett underbart hotell (men väldigt dyrt - även för NY förhållanden). Baren, King Cole Bar, är mycket trevlig och populär, en riktig NY klenod. I den baren blandades uppenbarligen Bloody Mary för första gången. St. Regis i London var fram till nyligen The Lanesborough som enligt min mening är ett av de bästa hotellen i staden och ligger granne med Buckingham Palace. The Library Bar i The Lanesborough är ett fantastiskt vattenhål. The Lanesborough har tyvärr övertagits av Oetker Collection (som också driver Rivierans flaggskepp Hotel du Cap-Eden-Roc). The Lanesborough genomgår därför nu en stor renovering och blir förmodligen ännu lyxigare. St. Regis i Rom, det gamla Grand Hotel, är inte dumt det heller med väldigt mycket pynt.

Många St. Regis stadshotell tillhör mina favoriter. I Asien är St. Regis i Bangkok mycket fräscht med stora fina sviter med utsikt över ridbanan (har postat foton i en annan tråd). St. Regis i Peking (i den f.d. utrikeskorrespondentklubben) har stora rum för Pekingförhållanden och ligger mycket bra till centralt. St. Regis Shanghai har fina rum, men ligger väldigt dåligt till i Pudong, långt borta från det mesta. jag brukar därför undvika det hotellet. I Pudong är de två Hyatt hotellen, Shangri-la och Mandarin Oriental bättre alternativ. St. Regis Singapore är väldigt trevligt med en utmärkt frukost och brunch i Les Saveurs och en mycket bra kinesisk restaurang. Jag bifogar en del bilder, eftersom det är dit @Martin Bjönström kommer att resa nu i veckan.

DSC02277 copy.jpg
Vardagsrum i en av de större sviterna

DSC02284 copy.jpg
En annan vinkel på vardagsrummet

DSC02279 copy.jpg
Sovrum

DSC02280 copy.jpg
Badrum med fönster mot sovrummet

DSC02281 copy.jpg
Badrum

DSC02282 copy.jpg
Garderob med utsikt

DSC02286 copy.jpg
Just den här sviten har en liten balkong
(balkong saknas i de mindre sviterna som ligger i hörnen av varje våningsplan)

St. Regis i Bali är en av mina favoriter. Det har bara några år på nacken, och allt är mycket fräscht. I mitt tycke slår det med hästlängder det i olika resemagasin bejublade Amanusa (Aman resorts) som ligger på en kulle snett bakom St. Regis. Ett annat mycket omskrivet Bali-hotell, The Mulia, har jag inte bott i, men det ser bara stort och klumpigt ut och lockar inte alls. Försök att få en villa precis vid stranden i St. Regis Bali - dessa villor är väldigt rymliga och har en stor private pool och direkt utgång till en vid och lång strand som är rätt så folktom. Jag bigogar några bilder.

DSC04515 copy.jpg
Terassen och poolen i en strandvilla

DSC04516 copy.jpg
En annan vinkel på poolen

DSC04522 copy.jpg
Vy mot terassen från vardagsrummet

DSC04514 copy.jpg
Sovrum

DSC04513 copy.jpg
Badrum

DSC04520 copy.jpg
Villan har en stor trädgård med havsutsikt (men ändå rätt så skyddad från insyn)

DSC04517 copy.jpg
Trädgården med en privat utgång direkt till stranden

DSC04505 copy.jpg
Stranden är väldigt fin med len och finkornig sand och är mycket folktom.
Som det syns på bilden har varje strandvilla ett par private solstolar med stort avstånd till nästa granne.

DSC04546 copy.jpg
Från villan har man ett bra panorama på Balis fina solnedgångar
 
Last edited:
Toppen