Senaste nytt

Har någon blivit avvisad från Priority Pass-lounge efter uppnådd tidsgräns?

SNIFF

Medlem
Hej!

Jag undrar om det är någon som faktiskt har blivit avvisad efter att ha passerat tidsgränsen som verkar finnas på de flesta Priority Pass-lounger.

Jag har en kastlös vän som är fast i Düsseldorf i några timmar och 21 EUR för att inte sitta på golvet verkade vara värt. Men det är lite tråkigt om man blir utkastad efter tre timmar och måste sitta på golvet i 6 timmar till.

Danke!
 

SNIFF

Medlem
Admin kanske borde byta rubrik till "Har någon blivit avvisad från Priority Pass-lounge efter uppnådd tidsgräns?"
 

Jacob

Medlem
När jag besökte en Priority Pass-lounge i Dubai (på 30 minuter snabbesök, men det visste så klart inte hon i receptionen) poängterade de att jag kunde stanna så länge jag ville men att jag behövde komma tillbaka till receptionen för att dra kortet för ett nytt besök efter tre timmar.

Ingen aning om de verkligen hade följt upp detta men kan tänka mig att de bryr sig mer på en flygplats där många har långa transfers (som på de stora flygplatserna i Mellanöstern) än på en betydligt mer lokal flygplats som Düsseldorf.
 

SNIFF

Medlem
@Jacob Tack för snabbt svar!

Jag är lite av åsikten att min vän får skylla sig själv som bokade billigast möjliga resa med extremt obekväm routing från Raleigh, North Carolina till Stockholm. 9 timmar uppehåll på varje stopp...
 

Stefan62

Medlem
Jag besöker ofta PP-lounger, eftersom de i de flesta fall är bättre än andra.

I Helsingfors påpekar man att det är 3 timmar som gäller, men det är enda stället jag råkat ut för detta. Dock har jag aldrig blivit "utslängd", trots att jag varit där betydligt mer än 3 timmar vid vissa tillfällen.

I PP-lounge-förteckningen framgår vad som gäller för respektive lounge.

För en av PP-loungerna i Düsseldorf framgår att det är 3 timmar som gäller - "Maximum 3 hours stay."
 

Jacob

Medlem
Är det Hugo Junkers Lounge i Düsseldorf det handlar om?

Jag har varit där några gånger och personalen har alltid varit väldigt vänlig. Kan inte tänka mig att de sitter och håller koll på exakt när varje besökare kom.
 

SNIFF

Medlem
Är det Hugo Junkers Lounge i Düsseldorf det handlar om?

Jag har varit där några gånger och personalen har alltid varit väldigt vänlig. Kan inte tänka mig att de sitter och håller koll på exakt när varje besökare kom.

Ja, precis! Det är den det rör sig om.
 

sweflyer

Medlem
Jag har också funderat över det där med tidsgränserna. Jag tror dock att det är något man skriver så att man har möjlighet att avvisa någon som mer eller mindre bosätter sig i loungen och äter/dricker upp allt som finns där. En normal loungebesökare som sitter lugnt i sin fåtölj med en tidning och då och då går och fyller på rimliga mängder mat och dryck märks nog inte så mycket att någon skulle säga till om det inte är extremt öde i lokalen.
 
Toppen