Senaste nytt

Söker Stockholm/Köpenhamn - Las vegas i Business class med Star alliance

Lollet

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda alternativt Köpenhamn
  2. Var är din destination? Las Vegas samt 4-5 dagar stopp i New York
  3. När vill/behöver du resa ut? 1a juli
  4. När vill/behöver du komma hem? Behöver vara hemma senast på dagen 15e juli
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 2v
  6. Hur många personer som skall resa? 4 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Med Star Alliance som ger poäng till Eurobonus
  9. Vad är din budget? (per person) max 13.000SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Priset samt att det är ett Staralliance bolag ni anser ha åtminstone en hyfsat bra businessprodukt.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? 4-5dagar i New york på utresan eller hemresan.


Jag har sett att det är väldigt bra priser från Köpenhamn så jag antar att det blir billigast att starta resan där. Vi alla bor i Stockholm dock. Det är inget måste att inrikesresan i USA är i business, om man kan spara en tusenlapp eller mer på att åka ekonomi där så är det bättre.
Vi har inte några direkta problem med mellanlandningar, men vi vill inte att resorna drar ut allt för många timmar (i form av långa mellanlandningar). Det spelar ingen roll om New York blir på ut- eller hemresa, men ca 5 nätter där och 8 nätter i vegas är vad vi är ute efter.
Jag har bara åkt business en gång i mitt liv så jag har dålig koll på vilka bolag som ger en bra upplevelse.
Det här alternativet hitta jag via ITA Matrix. Priset ligger på 12.131kr.

Slutligen så har jag ingen aning om hur jag går till väga för att boka en resa som jag hittat via ITA Matrix, om det finns en tråd om detta så får någon vänlig själ gärna länka till det. Det enda jag vet är att ITA Matrix bara är en sökmotor.


Copenhagen (CPH) to Newark (EWR) — Wed, Jul 1
LX.png

Copenhagen (CPH) to Zurich (ZRH) — Wed, Jul 1
Swiss International Airlines 1271
Dep: 2:45 pm
Arr: 4:35 pm
1h 50m
Airbus A321
Business (P)

Layover in ZRH

0h 45m
LX.png

Zurich (ZRH) to Newark (EWR) — Wed, Jul 1
Swiss International Airlines 18
Dep: 5:20 pm
Arr: 8:10 pm
8h 50m
Airbus A330
Business (P)
UA.png

Newark (EWR) to Las Vegas (LAS) — Mon, Jul 6
United 1162
Dep: 7:25 am
Arr: 9:50 am
5h 25m
Boeing 737
First (Z)

Las Vegas (LAS) to Copenhagen (CPH) — Tue, Jul 14
AC.png

Las Vegas (LAS) to Toronto (YYZ) — Tue, Jul 14
Air Canada 1852
Dep: 11:50 am
Arr: 7:03 pm
4h 13m
Boeing 767
Business (P)
OPERATED BY AIR CANADA ROUGE
Layover in YYZ

1h 52m
LH.png

Toronto (YYZ) to Copenhagen (CPH) — Tue, Jul 14
Lufthansa 6823
Dep: 8:55 pm
Arr: 10:20 am
7h 25m
Boeing 787
Business (P)
 

agehall

Medlem
Skulle tro att du kan ringa Swiss och boka det där. Skulle dock försöka undvika codeshare på YYZ-CPH och istället boka den riktiga AC-flight som det är. Om du får den där T/R för under 13k så skulle jag säga att det är ett kap till Las Vegas, så kör på!
 

Lollet

Medlem
Skulle tro att du kan ringa Swiss och boka det där. Skulle dock försöka undvika codeshare på YYZ-CPH och istället boka den riktiga AC-flight som det är. Om du får den där T/R för under 13k så skulle jag säga att det är ett kap till Las Vegas, så kör på!
Tack för ditt svar!
Kan Swiss boka in mig på AC-flighten också? Vad riskerar jag för problem med codeshare (Kanske blir för off-topic det här)? Vad jag förstått så får jag 200% poäng till Eurobonus med United, men om jag riskerar problem så kanske det inte är värt det så klart.
Edit: Såg att exemplet jag postat inte hade hemresan med United, men jag hitta ett alternativ där United har codeshare med AC hem (alltså samma flight)
 

mha321

Medlem
Tack för ditt svar!
Kan Swiss boka in mig på AC-flighten också? Vad riskerar jag för problem med codeshare (Kanske blir för off-topic det här)? Vad jag förstått så får jag 200% poäng till Eurobonus med United, men om jag riskerar problem så kanske det inte är värt det så klart.
Edit: Såg att exemplet jag postat inte hade hemresan med United, men jag hitta ett alternativ där United har codeshare med AC hem (alltså samma flight)
Det måste vara United som utför flygningen, oberoende av codeshare, för att du ska få 200%. Med andra ord kan du inte använda den flighten alls, oberoende av vad den har för nummer. Du måste ha en "native" UA flight. (Vilket innebär att du inte kan komma direkt till CPH med longhaul-alternativet, utan behöver byte någonstans i Europa, eftersom United väl inte flyger direkt på CPH)
 

Lollet

Medlem
Det måste vara United som utför flygningen, oberoende av codeshare, för att du ska få 200%. Med andra ord kan du inte använda den flighten alls, oberoende av vad den har för nummer. Du måste ha en "native" UA flight. (Vilket innebär att du inte kan komma direkt till CPH med longhaul-alternativet, utan behöver byte någonstans i Europa, eftersom United väl inte flyger direkt på CPH)
Då har jag lärt mig något nytt :) tack!
 

fcx

Medlem
Den här går att boka online på united.com för 12 013 SEK. United P-klass ger 200 % till Eurobonus (till skillnad mot Swiss P-klass som bara ger 100%). Finns fler avgångar att välja på om man vill ha lite andra tider. Går att routa utresan via MUC om man vill för 11 SEK extra, då får man flyga 767 istället (om man föredrar det).


Capture.JPG
 

mha321

Medlem
Den här går att boka online på united.com för 12 013 SEK. United P-klass ger 200 % till Eurobonus (till skillnad mot Swiss P-klass som bara ger 100%). Finns fler avgångar att välja på om man vill ha lite andra tider. Går att routa utresan via MUC om man vill för 11 SEK extra, då får man flyga 767 istället (om man föredrar det).

Air Canada från YYZ till MUC på den resan ger dock också bara 100%, även med kod från United.

Men det verkar finnas hem med United via Geneve för 11999 (EWR eller IAD på vägen), eller bryssel även hemvägen (12014), eller munchen (12021), eller frankfurt (12024). osv. Ganska många alternativ med United över atlanten, men gemensamt för alla är att du får två byten istället för ett. Så det är bara att bestämma om poängen är värt det :)
 

Lollet

Medlem
Tack för alla förslag! Imorgon ska beslutet tas och bokningen göras :)
Om jag bokar allt via Uniteds hemsida, hur fungerar det då att välja platser på planet om resan görs med t.ex Swiss ut och United hem?
 
Toppen