Senaste nytt

Qatar Airways byte av flygplan och vald plats

Ziplock

Medlem
Hmm, Qatar byter från 777ER till A380/800 på min resa Doha - Bangkok. Det ska bli kul att flyga business class i A380, men mindre kul är att de ändrat min valda plats från en fönsterplats långt fram till en mittplats långt bak. När jag gick in för att ändra var alla fönsterplatser långt fram upptagna och det fick bli en fönsterplats tredje raden från slutet. Surt.

Irriterande att de inte automatiskt kan byta till en liknande plats när de byter maskin.
 

Chrille

Medlem
Jag har ibland undrat hur dom gör om-seatning vid flygplansbyte. Men samtidigt säger det sig självt att alla inte kan få "samma" platser om man hamnar i en annan kabin....
 

pep

Medlem
Business class på Qatar Airways A380 är helt underbar. Strunta i sittplatsändringen och njut av den suveräna baren längst bak istället som serverar Krug och rätt trevliga cocktails.
Where is the party??? De mangler stadig et dansegulv, en pejs, og et svømmebasin....
 

agehall

Medlem
Om du har status skulle jag helt klart gnälla lite. Inte för att jag tror att de kommer att fixa problemet, men du kanske kan få lite plåster på såren i form av poäng eller liknande.
 

Jacob

Medlem
Eller så kollar man sin bokning på Qatar Airways webbsida någongång emellanåt. Det händer ju att folk ändrar/avbokar sina resor.
 
Har business för mig och sällskap bokat i feb. Stockholm-Doha-Phuket. I Dreamliner. Med sittplatser noga utvalda och bevakade. Trodde jag.

Qatar har bytt dreamlinern mot 777 vilket betyder sämre hårdvara. Hela grejen med bokningen var hårdvaran i dreamlinern.

Jävligt irriterande och inte bra för mitt blodtryck. Som lök på laxen blev vi seatade framför/bakom varandra. Men det har jag räddat nu genom att välja nya platser.

Extra irriterande är att vi valde att flyga till Phuket istället för krabi eftersom Phuket flögs med dreamlinern och krabi med 777. Biljetterna till krabi var 4 000 kr billigare.... Känner mig jävligt lurad.
 

JensE

Medlem
Har business för mig och sällskap bokat i feb. Stockholm-Doha-Phuket. I Dreamliner. Med sittplatser noga utvalda och bevakade. Trodde jag.

Qatar har bytt dreamlinern mot 777 vilket betyder sämre hårdvara. Hela grejen med bokningen var hårdvaran i dreamlinern.

Jävligt irriterande och inte bra för mitt blodtryck. Som lök på laxen blev vi seatade framför/bakom varandra. Men det har jag räddat nu genom att välja nya platser.

Extra irriterande är att vi valde att flyga till Phuket istället för krabi eftersom Phuket flögs med dreamlinern och krabi med 777. Biljetterna till krabi var 4 000 kr billigare.... Känner mig jävligt lurad.
Inget fel på 777 så länge ni har flat beds (vet inte om dessa ni fått är det).
Sovpositionen är också bättre då benutrymmet inte hindras av bordet under tv så gillar man sova på sidan så är 777 en uppgradering enligt mitt tyckte. Speciellt om man reser i sällskap. Vill man inte prata med varandra så är det ju klart en nedgradering ;-)
 
Toppen