Senaste nytt

Eurobonus silver, tillgång till lounge

Volatyle

Medlem
Hej

Under jul och sommarperioden kommer man som EBS kunna nå loungerna. Jag ska flyga till Argentina i januari, med lufthansa. Tror ni jag kommer kunna komma in?det står på SAS hemsida att det kräver BÅDE silver samt i samband med resa med SAS, men jag är funderar på hur noga dom kommer vara med det sistnämnda? Kommer dom ens vilja se biljetten?

Vol
 
Nej jag pratar om star alliance lounger i allmänhet.
Ok, ja grundregeln för att få komma in i en lounge är att du har ett boardingcard uställt av en operatör som har samröre med loungen, sen spelar medlemsnivåerna roll därefter. Utan rätt boardingcard ingen entry.

Sen finns ju service lounger som Menzies där "alla" får komma in mot en kostnad.
 

Volatyle

Medlem
Precis. Och i detta fallet har jag då EBS viket under en period ger tillgång till lounge, dock står det såhär:

"Som Silvermedlem får du tillgång till SAS Lounge under sommaren från 1 juli fram till 31 augusti och jul/nyår mellan 15 december och 15 januari (ej SAS Gold Lounge) samma dag som du reser med SAS eller Widerøe."




Så, om jag är silver under ovan period och flyger med lufthansa (som ingår i star Alliance) så kommer jag trots detta inte nå loungen?
 
Med en A* biljett och Guldkort kommer du in såklart, men nu när jag tänker på det så blir jag osäker om den här extra perken för Silver över jul/sommar gäller även när man reser på Silver...
 

EBGGOT

Medlem
Hej

Under jul och sommarperioden kommer man som EBS kunna nå loungerna. Jag ska flyga till Argentina i januari, med lufthansa. Tror ni jag kommer kunna komma in?det står på SAS hemsida att det kräver BÅDE silver samt i samband med resa med SAS, men jag är funderar på hur noga dom kommer vara med det sistnämnda? Kommer dom ens vilja se biljetten?

Vol

Du kommer bara in i SAS lounger med SAS biljett om du är EBS. Men andra ord kan du inte resa med lufthansa ... Och det kommer kolla din biljett. Så du kan nog glömma det...
 

TjudöBoy

Medlem
Följande står på SAS hemsida;

Gäller 1/7 – 31/8 och 15/12 – 15/1 och omfattar SAS Fast Track i Norden och SAS lounger i världen (med undantag för SAS Guld Lounge) när du reser med SAS och Wideroe på dagsaktuell biljett. Möjlighet att ta med en gäst eller 4 familjemedlemmar (make/maka, partner, egna barn och föräldrar) i Loungen.

Det är nog som @EBGGOT skriver, ingen tillgång till lounge tyvärr
 
Toppen