Senaste nytt

Byta plats på planet m.m.

Har bokat en t/r biljett för min fru över atlanten nu med bonuspoäng. Vår bebis på < 1 år ska med också, behöver man meddela det på något sätt?

Om jag bokar in mig på samma flygrutt i ekonomiklass, får vi gå emellan platserna och t.o.m. byta plats om vi vill?

Bonusfråga: Hur fungerar det med att ta med sig barnvagn?
 

agehall

Medlem
Har bokat en t/r biljett för min fru över atlanten nu med bonuspoäng. Vår bebis på < 1 år ska med också, behöver man meddela det på något sätt?

Ja, det måste väl meddelas att du har en infant in lap med.

Om jag bokar in mig på samma flygrutt i ekonomiklass, får vi gå emellan platserna och t.o.m. byta plats om vi vill?

Hur menar du? Mellan kabiner eller? Det är inte speciellt uppskattat att göra detta även om det har rapporterats om folk som byter av halvvägs.

Bonusfråga: Hur fungerar det med att ta med sig barnvagn?

Beror nog på vilket bolag du ska flyga med.
 

WTP

Medlem
När vi flög med vår bebis då fick vi plats automatiskt där du har bulkhead framför för att man ska få bassinet monterat på väggen strax efter take-off.
Kan säga att det är en riktig life saver!

Barnvagn, som du förstår kan inte användas ombord, men du kan ha barnvagnen tills du/ni lämnar gaten. Sen får du barnvagnen när du lämnar flyget. Det är så det fungerar på de flesta flygbolag...
 
Last edited:

agehall

Medlem
När vi flög med vår bebis då fick vi plats automatiskt där du har bulkhead framför för att man ska få bassinet monterat på väggen strax efter take-off.
Kan säga att det är en riktig life saver!

Det är det man brukar få (eller motsvarande) när man anger att man har Infant In lap med sig.
 

WTP

Medlem
Det är det man brukar få (eller motsvarande) när man anger att man har Infant In lap med sig.
Om jag kommer ihåg rätt, hade vi andra platser bokade men vi fick platserna med bassinet. Har inte angett att vi hade Infant In Lap med oss på ngt särskilt sätt. Fast kanske det var inte så svårt att lista ut - pax < 2 år (t.o.m. födelsedatum) ;) Flygbolag var LH.
 
Det är SAS till London och sen Air Canada till Kanada. Blev till att avboka och boka om biljetten nu när jag sa att det skulle vara en bebis med. Är på telefon med SAS nu och två ggr nu har hon sagt att jag lika bra kan göra det här på internet...just det.

Hur gör man normalt när man flyger med bebis och ska boka? Skriver man in två personer istället för en?

Om barnvagnen: Jo jag förstår att jag inte kan ha den på planet :) Menade mer om den räknas som ett extra bagage eller hur det fungerar.
 

agehall

Medlem
Det är SAS till London och sen Air Canada till Kanada. Blev till att avboka och boka om biljetten nu när jag sa att det skulle vara en bebis med. Är på telefon med SAS nu och två ggr nu har hon sagt att jag lika bra kan göra det här på internet...just det.

Hur gör man normalt när man flyger med bebis och ska boka? Skriver man in två personer istället för en?

Jag tror man ringer och bokar. Det skulle iaf jag ha gjort.

Om barnvagnen: Jo jag förstår att jag inte kan ha den på planet :) Menade mer om den räknas som ett extra bagage eller hur det fungerar.

Beror på bolagets regler. Jag har inte testat själv, men jag har för mig att SAS tillåter en barnvagn utöver det vanliga incheckade bagaget.
 
Toppen