Senaste nytt

Biljett Stockholm-Peking (Shanghai) ToR mars-april 2015 Lågbudget

ESSA

Medlem
Varifrån vill du börja din resa?
Arlanda

Var är din destination?
Jingdezhen. Fast inrikes kan jag kika på själv via CTrip alt Air China.
In Peking alt. Shanghai.

När vill/behöver du resa ut?
11/3 alt 12/3 Helst ej senare. Endast väsentligt lägre pris kan få mig att överväga något senare datum...

När vill/behöver du komma hem?
Sent April. Runt 29/4. +/- 2-3 dagar om lägre pris.

Hur länge vill du vara borta?
Ca 7-8 veckor

Hur många personer som skall resa?
1 Vuxen

I vilken kabinklass

Economy

Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Hem är viktigt att jag kan nyttja silverstatus och rätt till 2 incheckade bagage.
Det bolag som ger bra poäng på Star Alliance...

Vad är din budget? (per person)
Ca 4500:-

Vad är det viktigaste för dig?
Biljettpris
Få med mig så mycket bagage hem som möjligt till noll eller så lågt pris som möjligt. (Silver Star Alliance SAS)
(Antalet av poäng man kommer att tjäna)

Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Jag vill avsluta min resa i Peking och där behöver jag ca 4-7 dagar för att garantera att mina inrikes postade paket hinner fram innan avfärd hemåt.
Kan tänka mig att stanna 1-3 dagar i Shanghai.

Hur är det annars med silverstatus och två incheckade bagage på icke metall? Kan jag nyttja detta på Air China? Vore ännu bättre om jag fick med mig allt på flyget från Jingdezhen istället för att posta upp det till Peking...


Tyvärr kunde jag inte använda poängerbjudandet för denna resa då hemresan sker efter 25/3. Såg idag att SAS höjt biljettpriset ca 700:- från när jag kollade förra veckan. Håller tummarna på ny kampanj alternativt att mina önskningar ovan går att få i lås med annat bolag.

Tack på förhand!
 

Jonas C

Medlem
Hmm om du är villig att ta en liten omväg och spendera några extra tusenlappar så kan man flyga ARN-IST-VKO-IST-PVG t/r med Turkish Airlines i Business för strax över 11000kr. Men det kanske blir för tidsödande ;)
 

ESSA

Medlem
Tror bara det är på SAS som du får checka in ytterligare en väska.

Tack! Misstänkte nästan det.

Hmm om du är villig att ta en liten omväg och spendera några extra tusenlappar så kan man flyga ARN-IST-VKO-IST-PVG t/r med Turkish Airlines i Business för strax över 11000kr. Men det kanske blir för tidsödande ;)

Vill gärna åka business och att få spendera tid i läckra loungen på IST slår ju mycket!
Tyvärr räcker inte budgeten för det, även om det är ett bra pris. Samt att det inte ingår Peking i rutten... Men man vet aldrig, förutsättningarna kan ju kanske ändra sig fram tills dess.
 

Voyageur

Medlem
Vill du utnyttja silver förmånerna är du nog illa tvungen att flyga med SAS. Nu flyger ju i och för sig de till båda destinationerna, för runt 5900kr i Eco kan du komma undan med, väljer du hem den 28:e sparar du någon hundring. Lite dyrare än ditt max men då har du i vilket fall som helst direkt flyg och silver förmåner att använda.....
 

ESSA

Medlem
Vill du utnyttja silver förmånerna är du nog illa tvungen att flyga med SAS. Nu flyger ju i och för sig de till båda destinationerna, för runt 5900kr i Eco kan du komma undan med, väljer du hem den 28:e sparar du någon hundring. Lite dyrare än ditt max men då har du i vilket fall som helst direkt flyg och silver förmåner att använda.....

Jag gittade i förra veckan ToR för ca 4300-4400:- TIdigare idag nära 5000:- Hade ju hoppats på Julkalendern så jag har väntat med att boka. Hoppas SAS kommer med ett bra erbjudande så hugger jag.
Har man is i magen brukar det lösa sig. Jag har dålig koll på andra bolag och därför slängde jag upp frågan här. Det kan ju dimpa ner erbjudanden hos er som jag annars skulle missat... ;-)
 

jth

Medlem
Vill du komma in på din budget är det i dagsläget (tyvärr) Aeroflot som gäller, deras priser ligger på 4500 kr för de datum du vill flyga. En extra incheckad väska kostar 50 eur dock, så då är man ju uppe på SAS-priser.
 

ESSA

Medlem
Ok, det får nog bli SAS ändå, håller tummar att nåt erbjudande dyker upp innan jag känner mig tvingad att boka.
 

Homer

Medlem
Har du kollat Qatar?

Vi hoppas på ett fantastiskt 2015 och vi är glada att kunna erbjuda dig upp till 280 SEK rabatt i Economy Class och 930 SEK rabatt i Business Class på din nästa resa för att ha något extra speciellt att se fram emot nästa år.*
Allt du behöver göra för att ta del av erbjudandet är att fylla in kampanjkoden "THANKYOU" när du bokar din resa online på qatarairways.se
Rabatten gäller mellan 16 - 31 december till alla destinationer i både Business och Economy Class.
 

Nemo

Medlem
Air China för 4.359 SEK extra bagage USD70 till Peking. SEK 5.998 ARN-JDZ tor. SEK 7.028 ARN-PEK /stopover en dag/PEK-JDZ/destination/JDZ-PEK/stayover 5 dygn/PEK-ARN
 
Last edited:
Toppen