Senaste nytt

British Airways Boeing 747 eller American Airlines Boeing 777?

Unicornone

Medlem
Utan erfarenhet av de planen på just de bolagen så skulle jag säga (ekonomiklass) i 747 då jag inte gillar 3-3-3 lösningen i 777. Men om man åker BC så har jag ingen synpunkt då jag inte vet hur deras businessprodukter är.
 

xmit

Medlem
Utan erfarenhet av de planen på just de bolagen så skulle jag säga (ekonomiklass) i 747 då jag inte gillar 3-3-3 lösningen i 777. Men om man åker BC så har jag ingen synpunkt då jag inte vet hur deras businessprodukter är.

Om AA inte ändrat nyligen så kör de 2-5-2 på sina 777, vilket jag personligen gillar bättre än 3-3-3 som många andra kör i sina 777.
 
Enligt Airline Seating Charts - Best Airplane Seats - SeatGuru kör AA fortfrande 2-5-2 configuration (SeatGuru Seat Map American Airlines Boeing 777-200 (777)). Jag skulle välja själv AA777 just på grund av detta. Det är ju trevligare sitta vid fönster när du har bara en person bredvid dig om nu reser ensam. Om du har sällskap med dig så di behövs inte ha någon tredje person bredvid er. :) Skulle själv försöka få rad 20 om möjligt.

BA747 skulle funka om du vill sitta längst bak men men... som sagt AA777. :)
 

Concorde

Founding Member
Det är tjänstefel att välja ett Amerikanskt bolag över Atlanten om det finns europeiska att välja. Bättre mat, bättre säten, betydligt bättre service!
 
Tack för input!

Det lutar åt att åka BA747 på vägen dit och AA777 hem, bara för att uppleva skillnaden på både maskiner- samt bolagen. Priset är dock detsamma så det kanske är värt att skippa AA helt och hållet och enbart åka BA båda hållen? Fast hmm... nyfikenheten skulle ta över ändå tror jag :)

Varför anser du att sätena är bättre i Europeiska kärror Concorde? Läste att AA är på gång att sätta in helt nya (eller uppdaterade) B777-300 från Dallas i vår som ser ut att kunna slå BA's 747 i alla fall på den hårda produkten.
 

Senator

Moderator
Jag håller nog med Concorde här.. Välj alltid det europiska bolag i denna sammanhang. Ja, AA får nu några nya B777-300ER men överlags är BA hästlängder framföre. På samma sätt som jag skulle välja LH/LX över UA om jag reste med Star.
 
Jag håller nog med Concorde här.. Välj alltid det europiska bolag i denna sammanhang. Ja, AA får nu några nya B777-300ER men överlags är BA hästlängder framföre. På samma sätt som jag skulle välja LH/LX över UA om jag reste med Star.

Så som jag har förstått det så är det svårt att åka Asiatiskt från Europa till staterna, men hade det gått att åka med t.ex. Singapore Airlines så hade det väl också slått LH och LX?
 

Senator

Moderator
Du kan åka med Singapore A380 mellan FRA och JFK, och ja det är nog bättre än LX och LH :p Tyvärr krävs det en övernattning i FRA på utresan med SQ26 lämnar redan 08:20.
 

Bonden

Medlem
Så som jag har förstått det så är det svårt att åka Asiatiskt från Europa till staterna, men hade det gått att åka med t.ex. Singapore Airlines så hade det väl också slått LH och LX?

Du kan åka Singapore Airlines sträckan FRA-NYC med A380 :)
Om du åker gamla businessclass stolen med Singapore Airlines så är den "hårda" delen inte alls självklar.
 
Toppen